رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

بخش تعاون باید به طور اساسی درمان شود/ضرورت تبدیل سازمان بهزیستی به معاونت

نماینده مردم شیراز گفت: بخش تعاون دچار مشکلاتی است که باید به طور اساسی درمان شود.

در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در مسائل وزارتخانه تعاون با چند چالش اساسی روبرو هستیم که بعضی از آن فرا وزارتخانه ای محسوب می شود که کمک و همکاری مجموعه دولت را می طلبد.

وی در ادامه به نام بردن از چالشهای  اصلی وزارت تعاون پرداخت و گفت: بحث بیکاری به معضلی بزرگ تبدیل شده و نمی توان آن را تنها محدود به وزارت کار دانست این در حالی است که وزارت کار خود را برنامه ریز آن می داند و این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود مضاف بر این که تعاونی ها هم اکنون به معضلی تبدیل شده حال آنکه هدف آن جلوگیری از انباشت سرمایه بوده و به ندرت واحد تعاونی فعالی دیده شده است، این بخش باید به طور اساسی مورد توجه قرار گیرد و تیمار و درمان شود بنابراین باید از طریق اعمال حاکمیت مشکلات آن را حل کرد.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: آسیب های اجتماعی نیز یکی از معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و قسمتی از آن هم به وزارتخانه تعاون، کار، رفاه  و امور اجتماعی باز می گردد هرچند ممکن است بخشی از آن هم به این وزارتخانه ارتباط پیدا نکند. اما در این بخش باید در ساختار تجدید نظر شود بدین ترتیب سازمان بهزیستی باید تبدیل به یک معاونت شود. با این تغییرات این مجموعه از حالت فرودست به فرادست تبدیل می شود و می تواند فعالیت های خود را بهتر پیگیری کند.

وی به صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و با خطاب قرار دادن جهانگیری گفت: در سال گذشته که برنامه پنجم در حال تدوین بود چرا دولت دعوای بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون را به حال خود رها کرد و چرا به عنوان یک مرجع ورود پیدا نکرد؟

رجبی افزود: ادغام نشدن صندوق های بازنشستگی برای بخش کارگر حیاتی است در سال گذشته زمانیکه بیمه ها چهار برابر شد به عنوان مقام مسئول صدایی از شما بلند نشد مگر دریافتی های این وزارتخانه چقدر است که بخواهد این مبلغ اضافه را پرداخت کند و باید این سوال را مطرح کرد که چرا این امر با دولت و مجلس در میان گذاشته نشد؟

نماینده مردم شیراز درباره برنامه های وزیر پیشنهای کار، رفاه و امور اجتماعی بیان داشت: 28 درصد برنامه های وزارتخانه وزارت تعاون با برنامه پنجم توسعه هم سویی ندارد فارغ از این مسائل ابتدا باید این ابر چالش های را که ذکر کردم را رفع رجوع کنیم و پس از آن به برنامه های دیگر برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ رستم دستان و پهلوانی وجود ندارد مگر اینکه به برنامه ها عمل شود و بنابراین باید منابع شناخته شوند و هزینه ها مدیریت شود از طرفی ما به دنبال آن نیستیم که 70 کار ناقص انجام شود اما می توان 4 کار را به طور کامل انجام داد.

رجبی بیان داشت: ما در رودربایستی های تشکیلاتی قرار می گیریم اما به واقع برنامه وزیر پیشنهادی تعاون برای آنکه مطالبات تامین اجتماعی را از دولت بگیرد چیست؟ ما نماینده ای می خواهیم که با جدیت عمل کند که اکر به دنبال مطالبات از دولت است این کار را به ثمر برساند ما هم او را  حمایت می کنیم.

نماینده مردم شیراز به قانون بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و افزود: ما باید این قانون را بازبینی کنیم چراکه با دو مشکل مواجه است اول آنکه نیروهای متخصصمان زود بازنشست می شوند و دوم این نیروها در بازار کار جای یک جوان را با دستمزد کمتر دوباره می گیرند بنابراین وزارت تعاون باید به این مسئله رسیدگی کند و جلوی آن را بگیرد.

وی به طرح بیمه مهندسین اشاره کرد و تصریح کرد: ما در این کشور 500 هزار مهندس داریم و سازمان نظام مهندسی قوی ترین سازمان مردم نهاد است که اعضای زیادی دارد. حال باید دید که وزارت تعاون چه برنامه ای برای بیمه کردن این تعداد اعضا دارد؟ چرا همه مردم می توانند بیمه خویش فرما کنند و حال آنکه مهندسان نمی توانند؟ شما برای این امر چه برنامه ای دارید؟

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: تیم وزارت تعاون باید قوی تر شود چراکه ما به قواره ها آشنایی داریم و می دانیم باید نیروهای متخصص تری اضافه شود. همچنین این سوال پیش می آید که چرا برنامه های شما ( ربیعی ) مدت ندارد؟ چراکه ضرورت برنامه مدت دار بودن آن است.

 

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
ایران عشق است..
آخرین اخبار