بائوج لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی؛

باید بپذیریم حجتی در بحث کشاورزی موفق نبوده است/ مرا وزیر کنید مشکل واردات برنج کشور را حل می‌کنم

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: حجتی سرپرست وزارت راه و مدتی هم مسئولیت جهاد کشاورزی را داشته، باید بپذیریم او در بحث کشاورزی موفق نبوده است.

در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: اولین دلیل مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مدرک تحصیلی وی است، برای من جای سوال است، آقای حجتی که در رشته عمران، گرایش راه و ساختمان تحصیل کرده، و آسفالت و بتن را به خوبی می‌شناسد، آیا می‌تواند کشاورزی را هم اداره کند؟

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا در کشور قحط‌ الرجال است، ادامه داد: آیا نزدیک به چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیلکرده در رشته کشاورزی نداریم که کشاورزی کشور را بشناسد؟

وی تصریح کرد: تعهد، تخصص، تجربه و تعامل چهار عنصر مهم برای بررسی صلاحیت‌ وزرا است، آ‌قای حجتی در تعهد بالاترین نمره را دارد و به انقلاب اسلامی وفادار است، اما آیا وی در این زمینه تخصصی دارد؟ خیر ندارد!

وی افزود: یکی از سوابق آقای حجتی سرپرستی وزارت راه است و مدتی هم مسئولیت جهاد را بر عهده داشته است و آن زمان در جهاد رسالت جاده‌سازی و عمرانی داشت.

لاهوتی با تاکید بر اینکه بپذیریم آقای حجتی در بحث کشاورزی موفق نبوده و به داد کشاورزی نرسیده، خاطرنشان کرد: بارها از همین فضای مجلس گفتم که ریشه این مشکل در تحصیلات وی است، وزرا نباید برنامه بدهند، برنامه کشور تصویب شده است، بلکه باید نحوه اجرای قانون برنامه را بیان کنند.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای حجتی در برنامه‌اش گفته که در برخی کشورها 50 درصد ارزش تولید را به عنوان یارانه پرداخت می‌کنند، سوال من این است که آیا شما پول چغندر کاران را داده‌اید؟ 5 هزار میلیارد تومان پول گندم کاران را پرداخت کردید؟ پول چای کاران را که دستهایشان پینه بسته، داده‌اید؟

وی با با بیان اینکه شما را به عنوان وزیر به حوزه انتخابیه می‌برم تا با کشاورزان دست بدهید، گفت: دست‌های ترک خورده و پینه بسته آنها دست‌های شما را می‌برد. آقای حجتی آیا پول این کشاورزان زحمت کش را پرداخت کرده‌اید؟

لاهوتی خاطر نشان کرد: به جای حمایت از تولیدکنندگان، از مصر و ترکیه پرتقال وارد کردید! آیا این راه اداره کشاورزی کشور است؟

لاهوتی با بیان اینکه یک عده افراد صاحب منافع که خودتان هم می دانید، با نفوذ در دستگاه‌های دولتی، گندم را با قیمت پایین‌تر کردند و به شما فروختند، اظهار داشت:  اگر ما در بحث گندم به خودکفایی رسیده‌ایم، پس این سیلوهایی که از چند سال قبل با سرمایه گذاری میلیاردی در بنادر آستارا، امیرآباد و امام خمینی ساخته می‌شود، چیست؟

لاهوتی ادامه داد: آقای حجتی دربحث کاهش تعرفه برنج، حبوبات، گوشت، کره و موز، اخیرا کاهش در تعرفه داشتید، سوالم این است که آیا در بحث واردات موز دلتان برای مردم ایران سوخته است، یا برای منافع وارد کنندگان؟

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من را وزیر کشاورزی کنید تا مشکل برنج را حل کنم، چون این کارها شدنی است.

وی با اشاره به نیاز سالانه 400 هزار تن برنج در کشورخاطرنشان کرد: این مسئله برای وارد کنندگان، بهانه‌ای شده تا سالانه 3 میلیون تن برنج وارد کشور ‌کنند و این برنج نیست، به رَنج است.

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
حجتی کشاورزی دامپروری و مرغداری را نابود و مهندسین و کشاورزان فعال در این بخش را فقیر و از کار بیکار کرد.حجتی با دورزدن قانون تبصره 8بیمه طیور اجباری و اختیاری کردن بیمه بیماریهای عمومی طیور مانند انفلانزا .نیوکاسل و ...ریسک مرغداری و تولید گوشت سفید را به صدرصدکرد
آخرین اخبار