محمودی شاه‌نشین در موافقت با وزیر پیشنهادی کار:

مراکز درمان اعتیاد در دوران وزارت ربیعی رشد داشته است

نماینده مردم شهریار گفت: مراکز درمان اعتیاد در دوران وزارت ربیعی رشد داشته است. 

شاهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت محسوب می شود چرا که وظایفی چون زندگی بازنشستگان، مقابله با آسیب ها ، حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، حمایت از نیازمندان، آموزش مهارت به جویندگان کار ، درمان بیش از 50 درصد از مردم کشور بر عهده این وزارتخانه است پس واضح است که بررسی صلاحیت وزیر این وزاتخانه نیز باید در قالب مسئولیت وظایف آن باشد.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد ادامه داد: مسئولیت عدالت اجتماعی،حمایت از اقشار کم درآمد، مسئول احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، مسئول ساماندهی کودکان کار، مسئول نظارت و مدیریت صندوقهای ذخیره بازنشستگی و کارگری و مسئول ایجاد تعادل بین سهم درآمدی بیمه و هزینه درآمدی مشمولین کار به عهده وزیر کار است و باید در این زمینه ها پاسخگو باشد.

وی با طرح این سوال که باید دید آقای ربیعی در 4 سال گذشته توانسته موفق عمل کند یا خیر افزود: بی شک سلامت، مسئولیت پذیری، دلسوزی و حضورش در صحنه ها و سنگرهای انقلابی و وقت گذاری برای جامعه آقای ربیعی بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که ایشان از مناطق جنوبی تهران به این پست رسیده اند و طعم کار درکودکی، نوجوانی و جوانی را چشیده است. 

شاه نشین با بیان اینکه هم اکنون من نماینده مناطق حاشیه نشین تهران هستم گفت: در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین کمپ های نگهداری از سالمندان و کودکان کار را در این مناطق به وجود آورده است که می تواند نقطه درخشان اقدامات آقای ربیعی در این وزارتخانه باشد.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد تصریح کرد: از نظر عملکرد ما شاهد رشد خوبی در حوزه خدمات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بودیم، رشد 99 درصدی مراکز اورژانس اجتماعی ، رشد 52 درصدی مراکز درمان اعتیاد ، رشد 11 درصدی پایگاههای سلامت اجتماعی ، رشد 13.5درصدی مراکز نگهداری کودکان کار خیابانی ، تحویل 302 هزار و 500 واحد مسکونی توسط بهزیستی به مددجویان و معلولین و مواردی از این دست گواه این موضوع است .

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات آقای ربیعی به عنوان وزیر کار که در برنامه ششم به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید افزایش سه برابری مستمری مددجویان نهادهای اجتماعی و اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به این بخش بود.

شاه نشین ادامه داد: در زمینه استفاده از تکنولوژی و فناوری امروز در مجموعه این وزارتخانه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. من زمانی از آقای ربیعی پرسیدم که مهمترین کار شما در دوره 4 ساله چه بوده است که ایشان در پاسخ گفتند صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برا ی 23 میلیون خانوار است که وزارت رفاه بر اساس اعلام 52 پایگاه اطلاعاتی برای همه خانوارهای ایرانی شناسنامه اقتصادی تهیه کرده است.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگر در این حوزه بحث تامین اجتماعی است . ثبات در مدیریت تامین اجتماعی از نکات مهم است، یادمان نرفته که در دولت گذشته ظرف 4 سال این سازمان 5 مدیر عوض کرد اما امروز و طی 4 سال یک مدیر پاکدست و متخصص توانسته تلاشهای فراوانی را انجام دهد و این وزارتخانه را به پیش ببرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جزئیات رای اعتماد مجلس به علی ربیعی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار