محمودزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

برخی از مشکلات حوزه کشاورزی فرابخشی است و ربطی به وزرات ندارد

نماینده مردم مهاباد گفت: برخی از مشکلات حوزه کشاورزی فرابخشی است و ربطی به وزرات کشاورزی ندارد.

برخی از مشکلات حوزه کشاورزی فرابخشی است و ربطی به وزرات نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: موافقت خود را با حضور مهندس حجتی در مسند وزارت جهاد کشاورزی در سه مقوله رزومه کاری، عملکرد و برنامه وی اعلام می‌کنم.

محمودزاده در ادامه افزود: بسیاری از نمایندگان در کمیسیون کشاورزی قصد دفاع از مهندس حجتی را داشتند اما به دلیل مشکل آیین‌ نامه نتوانستند در اینجا حضور یابند بنابراین من به نمایندگی از آنها این کار را بر عهده گرفتم.

وی تصریح کرد: درباره صلاحیت‌های شخصیتی و مدیریتی ایشان باید بگویم ایشان حدود شش سال را در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور با عنوان استاندار سپری کرده‌اند و طرح‌های عظیمی را مانند سد کرخه، مسئولیت وزارت راه و ترابری و مسئولیت وزارت جهاد و کشاورزی را پس از ادغام دو وزارتخانه انجام و به عهده گرفته‌اند.

نماینده مردم مهاباد بیان داشت: حجتی در چهار سال گذشته بدون شک از وزرای جهادگر و موفق در وزارتخانه متبوع خود بوده است بنابراین باتوجه به نیاز کشور که مدیران دست‌پاک، توانمند، دلسوز و کارآمد را می‌طلبد ایشان از هر جهت مناسب وزارت جهاد و کشاورزی هستند.

محمودزاده تصریح کرد: هم اکنون کشور با مشکلات زیادی از جمله خشکسالی‌های گسترده، کم آبی و بی‌آبی و امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کند و همه اینها نیازمند تدابیری آگاهانه و فنی است که با اقداماتی درست مدیریت شود.

وی افزود: مهندس حجتی در تجربه ثابت کرده‌اند علاوه بر توجه به مسائل فنی درون بخش به مسائل تأثیرگذار تولید در ناحیه موضوعات فرابخشی که در پاره‌ای موارد با تهدید روبه‌رو می‌شود، بی‌توجه نیستند.

نماینده مردم مهاباد گفت: مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی انتقاداتی به مدرک تحصیلی حجتی وارد کردند اما باید توجه داشت که جهاد کشاورزی تنها به بخش کشاورزی محدود نمی‌شود چرا که از آبخیزداری و احداث سدهای کوچک و بزرگ نیز برخوردار هستیم و بحث بتن ریزی کانال‌ها را داریم که نیازمند مهندس و کارشناس عمران است.

محمودزاده تصریح کرد: حجتی 8 سال وزیر بوده و سالها در جهاد کشاورزی کار کرده و این سوال مطرح می‌شود که آیا 8 سال کار کردن در این مسند ارزش یک مدرک کارشناسی را ندارد.

وی گفت: وزیر پیشنهادی قانونی را به نام "منع تداخلات" ایجاد کردند و هم اکنون در حال اجرا است و کاری کرده که صنعت کشاورزی اصلاح شده است.

نماینده مردم مهاباد بیان داشت: برخی از مشکلات فرابخشی است و به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد پس باید در این باره عادلانه صحبت کنیم.

محمودزاده تصریح کرد:‌ ما در طرح ششم توسعه از اختصاص یک هزار و 350 میلیارد که به صندوق بیمه کشاورزی سخن به میان آورده‌ایم اما پولی پرداخت نشده هرچند این مشکل به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بازنمی‌گردد چرا که این وزیر پیشنهادی مکاتبات زیادی داشته‌ اما پولی نبوده تا آن پرداخت شود.

وی درباره محصولات تراریخته نیز افزود:‌ همه محصولات تراریخته مشکل ندارند علم جدیدی در این زمینه وجود دارد که ما باید از آن بهره بگیریم و این امر در برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گنجانده شده است.

نماینده مردم مهاباد به تشریح عملکرد چهار ساله جهاد کشاورزی در قالب آمار پرداخت و گفت:‌ رشد اقتصادی بخش کشاورزی از حدود 3.7 در سال 91 به 5.7 در سال 96، تولید گندم از 9.3 میلیون تن به 14.6 میلیون تن و خرید تضمینی گندم از 2.4 به 11.5 میلیون تن رسیده است، رشد تولیدات محصولات کشاورزی و دامی به طور متوسط 7 درصد بوده همچنین رشد تجاری از منفی 8 به منفی 3 رسیده همچنین تسهیلات مکانیزاسیون 1069 میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمودزاده درباره استفاده بهینه از آب نیز گفت:‌ هم اکنون در جهاد کشاورزی پروژه‌هایی در دست احداث است که از آب موجود به ویژه در مناطق مرزی استفاده بهینه کنند.

وی در ادامه افزود: انتقال یافته‌ها و ترویج آن از موارد مهم در بخش کشاورزی محسوب می‌شود این خدمات تا پیش از ورود آقای حجتی ارائه یا حتی در مراکز آن کارشناسی هم یافت نمی‌شد.

نماینده مردم مهاباد خاطرنشان کرد: ‌بنابراین باتوجه به تجارب مفید مهندس حجتی، قابلیت‌های او و برنامه‌های ارائه شده گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی و مبارزه با بحران‌های پیش رو هستند.

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار