باشگاه فرهنگی؛

حضور بازیگران آلمانی در یک فیلم ایرانی/ روایت محمدرضا ورزی از یک عملیات سری

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را به همراه 'خانواده و دوستان' خود بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

فیلم «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داووی در سال 1387 ساخته شده است اما در این مدت توقیف بود و حال بعد از گذشت حدود 9 سال، از نیمه مرداد ماه 96 اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده است.

شکست در انتخابات ریاست جمهورى، سه نسل خانواده‌اى از هم پاشیده را که هر کدام در گوشه‌اى از دنیا روزگار مى‌گذرانند، دوباره گرد هم مى‌آورد. آنان در مى‌یابند که مشکلات زندگى شان جز با تکیه بر عشق و خانواده‌اى که اختلاف‌ها را فراموش مى کند و دوباره قدرت مى گیرد، میسر نیست.

این طرح با الهام از پژوهشی علمی که نشان‌می‌دهد لاک‌پشت‌های جزایر ایران پس از ۳۰ سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند، نوشته شده است.

عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، پگاه آهنگرانی، مهدی سلوکی، هوشنگ توکلی، احمد کاوری، رضا آحادی، علی مردانه، صدیقه کیانفر، افشین نخعی، احمد حبیب‌زاده، یعقوب نژاد غفوری، احمد بازماندگان قشمی، سمیه زارعی، محمد رکنی از بازیگران ایرانی این فیلم هستند.  بازیگران بخش آلمان هم رناته بیلیب ترو Renate Bleibtreu، اولریکه کارگوس Ulrike Kargus، هنده کلاین Hande Klein هستند.

 

تئاتر آخر هفته

نمایش «برج‌های خاموش» به کارگردانی زهرا شایان فر از ۲۰ مردادماه ساعت 19:30 اجرای خود را در سالن اصلی تالار محراب آغاز کرد. 

گروه بازیگران «برج‌های خاموش» شهرام نیک‌کار، منیر چراغی، فرهاد شکرالله‌زاده، فریبا بگلو، علیرضا رحیم‌دل، سهند آدم‌عارف، سمیرا صارمی، سیاوش قلعه‌وردی، امیر شیخ‌زاده، فائزه بهرامی، علی کاظم‌ لو و خورشید شایان فر هستند.

دیگر عوامل «برج‌های خاموش» که جدیدترین اثر گروه تئاتر «صلح» است؛ عبارتند از: طراح صحنه و مشاور کارگردان: علی شایان فر، دستیار کارگردان: حبیبه عبداللهی‌ مشکنلو، منشی و مدیر صحنه: فاطمه رستمی، طراح گریم: سعیده آجربندیان، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر: بهرام شادان فر.

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «عملیات آژاکس» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه 27 مردادماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عملیات آژاکس که توسط آمریکا و انگلیس طراحی شده بود، برای بازگرداندن دوباره محمدرضا شاه پهلوی در 28 مرداد سال 1332 ترتیب داده شد. در این فیلم حال و هوای آن روزها و حوادث مهم آن به تصویر کشیده می‌شود.

در این فیلم تلویزیونی، حسین نورعلی، سعید نیکپور و امیریل ارجمند هنرنمایی کرده‌اند.

 

گزارش از محدثه نعمتی

 

انتهای پیام/

 

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای تعطیلات آخر هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار