امام جمعه اصفهان:

مبارزه با مواد مخدر صرفاً در مقابله با توزیع کنندگان به نتیجه نمی‌رسد

امام جمعه اصفهان گفت: مبارزه با مواد مخدر صرفاً در مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر به نتیجه نخواهد رسید، چرا که اگر متقاضی وجود نداشته باشد توزیع‌کننده‌ای هم وجود نخواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با سردار حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از نقص برخی قوانین گلایه داشت و اظهار کرد: سال‌هاست نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر بودجه، وقت و نیروی بسیاری به کار گرفته و تعدادی از نیروهای خود را در این راه از دست داده است، اما هنوز مشکلات اعتیاد گریبان گیر جامعه است.

وی افزود: روزگاری در کشور ما برای اینکه جوانان را به خدمت اجباری ببرند روز و شب در کوه و بیابان به دنبال آن‌ها می‌گشتند و با زور به خدمت وظیفه می‌بردند، اما زمانی که بر اساس قانون بیشتر خدمات اجتماعی منوط به داشتن کارت پایان خدمت شد، در حال حاضر جوانان برای رفتن به سربازی خودشان مراجعه می‌کنند و داوطلب می‌شوند.

امام جمعه اصفهان به روایت یک ساعت تفکر برتر از 70 سال عبادت است اشاره کرد و گفت: با کمی تفکر و وضع قوانین لازم بار سنگینی از دوش نظام وظیفه برداشته شد و روال کارها با سهولت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر صرفاً در مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر به نتیجه نخواهد رسید، چرا که اگر متقاضی وجود نداشته باشد توزیع‌کننده‌ای هم وجود نخواهد داشت، بنابراین باید مانند قانون نظام وظیفه قوانینی تدوین شود که کسی فکر استفاده از مواد مخدر را هم نکند.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات ما مقابله با قاچاق کالاست که در این زمینه هم نیروی انتظامی هزینه زیادی می پردازد، که این مشکل هم راه حل دارد و نیازمند قوانین لازم است.

وی بیان داشت: سخت‌گیری‌های بیش از حد در گمرک و دریافت گمرکی سنگین افراد را به سمت قاچاق سوق می‌دهد این در حالی است که اگر گمرک ما هزینه‌های خود را پایین آورد افراد بیشتری اجناس خود را از گمرک رد می‌کنند و ریسک وارد کردن از طریق قاچاق را به جان نمی‌خرند و در آمد گمرک نیز کاهش پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان داشت: در برخی موارد هم قانون وجود دارد اما سلیقه‌ای و بد عمل می‌شود و همین امر موجبات نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار سردار حسین اشتری، فرماندهی نیروی انتظامی کشور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی پرداخت و بیان کرد: امنیت و آرامش مردم اولویت نیروی انتظامی کشور است.

وی وضعیت امنیتی کشور را در مجموع خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: نیروی انتظامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش تلفات و مخاطرات جاده‌ای خبر داد و ابراز داشت: کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده و در سال جاری نیز حدود 40 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی از خدمات سردار آقاخانی در نیروی انتظامی استان اصفهان تقدیر کرد و افزود: علی‌رغم اینکه احکام فرماندهان انتظامی 3 ساله است، در استان اصفهان به خاطر اهمیت و حساسیت‌های ویژه، سردار عبدالرضا آقاخانی 2 دوره در این سمت بود.

سردار اشتری، مهدی معصوم بیگی را به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اصفهان معرفی کرد و اظهار داشت: سردار معصوم بیگی جانشینی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی استان همدان را در کارنامه کاری خود دارد و امیدواریم در استان اصفهان نیز منشأ خیرات و برکات باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.