دانش آموزان افغان از آموزش رایگان بهره مند می شوند

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: اتباع خارجه در استان که نسبت به جمعیت استانی بیشترین اتباع را در کشور به خود اختصاص داده اند، به‌طور رایگان تحصیل خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛اسلامی،مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به‌فرمان مقام معظم رهبری درباره اینکه هیچ دانش‌آموز اتباع خارجه نداریم که نتواند به تحصیل بپردازد، اظهار داشت: امسال برخلاف سال‌های گذشته، بابت تحصیل این دانش آموزان هیچ شهریه‌ای دریافت نشد، و در واقع والدین دانش آموزان اتباع نیز همانند دانش آموزان ایرانی در امورات جاری مدرسه مشارکت فعال خواهند داشت.

وی افزود:مدارس استان با تحصیل 30 هزار اتباع خارجه که قریب به 26 هزار و 500 نفر آن‌ها اتباع افغان هستند، نسبت به جمعیت استانی بیشترین اتباع را در کشور به خود اختصاص داده، این در حالی است که خدمات و کلیه تسهیلات فرهنگی، هنری، تربیتی، ورزشی، تفریحی، اردویی و شرکت در مسابقات و غیره در بین دانش آموزان ایرانی و اتباع به‌طور یکسان اجرا می‌شود.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم به بیان بخشی از برنامه‌های اجرایی ویژه اتباع پرداخت و خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی ویژه این دانش آموزان، می‌توان به توزیع بسته‌های شوینده و لوازم التحریربه 800 نفر از اتباع بی‌بضاعت، اجرای طرح‌های بهداشتی و مهارت‌های زندگی ویژه 900 دانش‌آموز و غیره اشاره کرد.

اسلامی‌نسب با اشاره به وضعیت مناسب آموزشی دانش آموزان اتباع عنوان کرد: در حال حاضر در استان قم، با حضور دانش آموزان 30 کشور دنیا، تعداد 22 شیفت مدرسه ویژه اتباع خارجه، با شیوه آموزش کشور خودشان وجود دارد، که با نظارت از وضعیت آموزشی مناسبی برخوردار هستند.

وی بابیان مشکلات فضای آموزشی در محل‌های متمرکز اتباع خارجه گفت: به‌منظور رفع مشکلات فضای آموزشی، در محل‌های متمرکز اتباع خارجه دو مدرسه در محدوده انسجام و جمکران ساخته‌ شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده و دو مدرسه دیگر نیز شروع برای ساخت وجود دارد.

انتهای پیام/ش

تحصیل رایگان دانش آموزان اتباع در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار