معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان:

درخشش دانش آموزان لرستانی در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی کشور

دانش‌آموزان پژوهشگر لرستانی در سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول سراسر کشور درخشیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد حسین اردشیر معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: زمینه سازی برای توسعه مهارت‌های تفکر، پژوهش و کارآفرینی و ایجاد بستری برای شادی و نشاط در بین دانش آموزان از ویژگی‌های این جشنواره است که زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند.

وی توسعه کارآفرینی را از اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره می‌تواند به توسعه کارآفرینی، افزایش تولید و اشتغال در جامعه کمک کند و دانش آموزان را در تولید علوم دانش بنیان یاری دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد:در سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول از سراسر کشور در مشهد، ۱۸۵ دانش آموز دختر و ۱۰۸ دانش آموز پسر در رشته‌های پژوهش علمی، مسابقات آزمایشگاهی، دست سازه، بازارچه کار و فناوری، زبان انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی به مدت دو روز رقابت کردند.

اردشیر به درخشش تیم دانش آموزی لرستان در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: دانش آموزان لرستانی با درخشش توانستند ۶ رتبه اول تا سوم را کسب کنند.

دبیر سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی آموزش و پرورش لرستان نیز به نتایج تیم اعزامی لرستان اشاره کرد و گفت::در محور علوم آزمایشگاهی تیم دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی رضوان خرم‌آباد متشکل از زهرا سپهوند، محدثه والی‌نیا و در محور بازارچه کار و فناوری تیم دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان خرم‌آباد رتبه اول را کسب کردند.

یحیی دریکوند ادامه داد: در محور زبان تیم دانش آموزی دبیرستان فرزانگان الیگودرز متشکل از مهدیه جمشیدوند، یلدا بهمن و خورشیدآسترکی، در محور ادبیات هم دانش آموز زهرا جوزیان از دبیرستان آفتاب شهرستان نورآباد و در محور دست سازه هم دانش آموز الهه زهتاب از دبیرستان فرزانگان شهرستان خرم‌آباد رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

دریکوند در پایان به محور پژوهش علمی اشاره کرد و افزود: در محور پژوهش علمی دانش‌آموز، سینا امیری از دبیرستان استعداد‌های درخشان دوره اول متوسطه خرم‌آباد رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/م

دانش آموزان لرستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی کشور خوش درخشیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فربد
۱۶:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
باسلام و تشکر از تلاش و زحمات جناب دریکوند