سیحون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش نیروهای خارجی در افغانستان موجب تداوم جنگ و درگیری می‌شود

استاد دانشگاه کابل گفت: حضور نیروهای بیگانه در افغانستان منتج به امنیت نخواهد شد.

حضور نیروهای بیگانه درافغانستان منتج به امنیت نخواهد شدسیف الدین سیحون استاد دانشگاه کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم نتیجه نشست نهایی‌سازی استراتژی آمریکا در قبال افغانستان اظهار داشت: دولت ترامپ دیدگاه روشنی نسبت به مسئله افغانستان ندارد.

استاد دانشگاه کابل با بیان اینکه ترامپ تنها فاجعه افغانستان را میراث دولت اوباما می‌داند، افزود: وی اخیرا خصوسازی جنگ افغانستان را مطرح کرده است، زیرا هزینه این جنگ برای آمریکا بین 40 تا 60 میلیارد دلار است که با واگذاری آن به شرکت‌های نظامی خصوصی می‌تواند هزینه‌ها را به 10 میلیارد دلار تقلیل دهد.

وی گفت: ترامپ شخصیتی تاجرگونه دارد و به همین دلیل نگاه وی به جنگ افغانستان مقایسه بین هزینه‌ها و فواید حاصل از این جنگ است،

استاد دانشگاه کابل عنوان کرد: از سوی دیگر برخی مقامات آمریکایی معتقدند تعداد نیروهای آمریکایی باید در افغانستان افزایش یابد و حتی رئیس ستاد ارتش ایالات متحده در این باره اعلام کرده ضروری است ده هزار نیرو به افغانستان اعزام شود.

 سیحون با بیان اینکه اکثر تحلیلگران بر این باورند که  افزایش نیروهای آمریکایی، تداوم درگیری‌ها، گسترش ناامنی‌ها و مداخله کشورهای دیگر و ناتوانی دولت کابل در تامین امنیت افغانستان، بیگانگان را به ورود خودسرانه به کشور وا داشته است، تاکید کرد: آمریکا و دیگر کشورها به یک پیچیدگی استراتژیکی دچار شده‌اند و باید در استراتژی خود در قبال افغانستان تجدیدنظر کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش نیروهای خارجی در افغانستان موجب تداوم جنگ و درگیری می‌شود، تاکید کرد: حضور نیروهای بیگانه در کشورمان منتج به امنیت نخواهد شد و دولت کابل باید در بسیج نیروهای خود عناصر شورشی را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار