دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز؛

توضیحات دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز درباره یکی از کارخانه های تولیدی

دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز درباره مسایل به وجود آمده در فضای مجازی توسط یکی از کارخانه های تولیدی این شهر که کارگران خود را ملزم به اقامه نماز کرده است، توضیحاتی ارایه کرد.

توضیحات دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز درباره یکی از کارخانه های تولیدیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز ، با تاکید بر اینکه کارگران ایران اسلامی مقید به برپایی نماز هستند و نیازی به اجبار نیست، با بیان اینکه در پی انتشار این موضوع مقرر شد تا بارزس کار از این واحد تولیدی بازدید کند، اظهار کرد: بر اساس مقررات کارفرما مکلف است تا شرایط لازم را برای اقامه نماز کارگران را فراهم کند و انتظاری فراتر از امر به معروف و نهی از منکر در این قضیه دیده نمی شود.


وی نسبت به انعکاس نامطلوب و احیانا' سوء استفاده از این موضوع هشدار داد و با اشاره به اینکه نماز خواندن به جماعت و بلافاصله بعد از اذان اجباری نیست و مستحب است، افزود: ادای فریضه نماز برای کارگران مسلمان پیش از خود ' کار' اهمیت داشته و آنان خود را مکلف به اجرای آن می دانند و در طول سال های گذشته مشکلی در این زمینه از جمله فراهم ساختن شرایط لازم برای اقامه نماز در واحدهای تولیدی استان وجود نداشته است.


صادق زاده با تأکید بر اینکه باید از سیاست های تشویقی از جمله اعزام به عتبات عالیات و نظایر آن، کارگران را به شرکت گسترده در نمازهای جماعت فرا خواند، گفت: هماهنگی خوبی در زمینه حضور روحانیون برای ادای فریضه نماز جماعت در واحدهای تولیدی استان وجود دارد و علاوه بر این شاهد هستیم کارگران در سایر آیین های مذهبی حضور منسجمی دارند، لذا توسل جستن به شیوه های اجباری در شأن جامعه کار و تولید کشور به ویژه آذربایجان شرقی نیست.


وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان کارگری را به خاطر عدم ادای فریضه نماز اخراج کرد یا خیر؟ گفت: همه ما مسلمان و خود را مکلف به ادای نماز می دانیم لذا باید واقع بینانه به این مسایل نگاه کرد طرح چنین مسایلی چیزی جز ایجاد حساسیت بیجا نیست.


صادق زاده اظهار کرد: اکنون بیش از 90 درصد کارگران کشور قرارداد موقت دارند ، حتی اگر کارفرمایی حتی مطابق قانون کار نتواند کارگری را اخراج کند به راحتی قادر است در پایان مدت قرارداد یک ساله ای که بسته، حکم اخراج کارگر را صادر کند.

وی گفت: در صورت صحت موضوع از سوی کارخانه مزبور، به نظر می رسد کارفرمای آن کمی پا را فراتر نهاده و به جای تشویق، اجبار را به کار گرفته است که درست به نظر نمی رسد، ای کاش با روش های تشویقی کارگران را به این امر خیر هدایت می کرد.


در همین حال یک منبع آگاه در سازمان صنعتف معدن و تجارت آذربایجان شرقی که نخواست نامش در خبر برده شود ، گفت: مدیر این واحد تولیدی از سوی ستاد اقامه نماز کشور به خاطر اقدام خود توبیخ شده است.

روز گذشته تصاویری در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری منتشر شد که در آن یکی از کارخانجات تبریز نوشته ای در سالن اقامه نماز نصب کرده بود که بر اخراج کارگران و جریمه 120 هزار تومانی در صورت عدم اقامه نماز در زمان حضور در کارخانه، اشاره داشت.

انتهای پیام/خ

روز گذشته تصاویری در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری منتشر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار