وزارت تعاون به دنبال حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی

شناسایی و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرکرد از پیگیری شناسایی و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

وی گفت: مشکلات این بنگاه‌ها ابتدا در سطح شهرستان و استان محل استقرار بنگاه و در نهایت در ستاد وزارتخانه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

یاوری افزود: کارگران بنگاه‌های اقتصادی که سرمایه گذاران آن‌ها به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید، قصد تغییر یا بازسازی خط تولید و یا جابجایی کارگاه و ماشین آلات را دارند می‌توانند در این مدت از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی با بیان استفاده حدود ۲۲۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری اضافه کرد: گسترش دامنه بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت استفاده از مقرری این بیمه، از طریق هدایت افراد به اشتغال مجدد و توانمند سازی و ارتقای مهارت در مشاغل تخصصی با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز پیگیری و دنبال می‌شود.

یاوری ادامه داد: در این طرح تمام هزینه مربوط به آموزش از جمله بازآموزی، تجدید و ارتقای مهارت بر عهده صندوق بیمه بیکاری است.

وی یادآور شد: بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار می‌شوند، از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و ایام بیمه بیکاری این افراد جزو سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی محاسبه می‌گردد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار