ولایتی در دیدار با رئیس حزب فضیلت عراق:

مشترکات ایران و عراق دشمنان را وادار به تفرقه‌افکنی بیشتر کرده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مشترکات زیاد ملت های ایران و عراق دشمنان را وادار به تفرقه‌افکنی بیشتر کرده است.

مشترکات ایران و عراق دشمنان را وادار به تفرقه‌افکنی بیشتر کرده استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار با عبدالحسین موسوی رئیس حزب فضیلت عراق مشترکات دو ملت ایران و عراق را بسیار خواند و تاکید کرد: کمتر ملتی پیدا می‌شود که مانند ایران و عراق اشتراکات بسیار داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اشتراکات دو ملت ایران و عراق گفت: به همین دلیل دشمنان ما و شما به دنبال تفرقه بین ما بودند ولی به لطف خدا موفق نشدند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم جنگی که صدام به دو ملت تحمیل کرده بود بعد از جنگ و از بین رفتن بعثی‌ها دو ملت ایران و عراق با یکدیگر مبادلات جامع کردند و ما هیچ‌گاه نمی‌بینیم که یک ایرانی یا عراقی در کشور یکدیگر احساس بیگانگی کنند.

**مواضع ایران پس از تهاجم وحشیانه داعش به عراق پیوندهای مشترک گذشته را قوی‌تر کرد 

در ادامه این دیدار عبدالحسین موسوی رئیس حزب فضیلت عراق با ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصت تبادل نظر با ولایتی گفت: پیوندها و مشترکاتی که بین دو ملت است به قدری زیاد است که بیان آن در یک جمله سخت است.

رئیس حزب فضیلت عراق با تاکید بر اینکه ملت عراق علاقه زیادی به ملت ایران دارند اظهار داشت: ملت عراق مشتاق پذیرایی از زائران ایرانی هستند که به عراق می‌آیند و برای همین شاهدیم که هنگام ورود آن‌ها به دنبالشان می‌روند.

موسوی خاطر نشان کرد: مواضع جمهوری اسلامی پس از تهاجم وحشیانه داعش به عراق به گونه‌ای بود که پیوندهای مشترک گذشته را قوی‌تر کرد و هر دو ملت را در یک اردوگاه قرار داد.

وی با اشاره به خروج داعش از عراق اظهار داشت: چالش‌هایی که در عراق بعد از شکست داعش رخ خواهد داد از حساسیتی برخوردار است که اهمیت آن کمتر از دوران داعش نیست.

انتهای پیام /

 اشتراکات ایران و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار