باهدف فرهنگ سازی مصرف گوشت ماهی برگزار می شود؛

برگزاری نخستین جشنواره خانوادگی ماهیگیری در ارومیه

نخستین جشنواره و مسابقه ماهیگیری به صورت خانوادگی در حوض آبی ائللرباغی ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  هادی قربان نژاد، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ماهیگیری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره و مسابقه ماهیگیری به صورت خانوادگی در حوض آبی ائللرباغی و با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود:برای برگزاری جشنواره طبق توافق با مدیریت  شیلات آذربایجان غربی تعداد یک هزار قطعه ماهی از گونه های متداول در این حوض رهاسازی می شود و همزمان با مسابقه ماهیگیری سایر برنامه های فرهنگی و جشن های روزانه نیز برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ماهیگیری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره تبیین نقش مصرف گوشت سفید در بین خانواده ها و آشنایی آنها با انواع ماهی و همچنین فرهنگ سازی در خصوص مصرف گوشت آبزیان است.

قربان نژاد ادامه داد: به صورت روزانه به نفرات برتر جوایزی اهدا و با لوح تقدیر تجلیل خواهند شد.

وی یادآور شد: استقرار کارشناس تغذیه در محل برگزاری جشنواره و ارائه مشاوره تغذیه درباره آبزیان از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود و علاوه بر این  یک  نفر آشپز ماهر نیز از طرف اداره شیلات حضور خواهد داشت که درباره نحوه طبخ و آماده سازی آبزیان مشاوره های لازم را ارائه خواهد داد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ماهیگیری در ارومیه با بیان اینکه این جشنواره از تاریخ دوم تا پنجم شهریورماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از همه خانواده ها و دوستداران ماهیگیری دعوت می شود  از فرصت به وجود آماده استفاده کرده و  در این جشنواره ورزشی تفریحی شرکت کنند.

انتهای پیام/ح

خانواده های ارومیه درنخستین جشنواره  ماهیگیری در ارومیه رقابت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.