مسجد تنها محل اقامه نماز نیست

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه مساجد تنها محل اقامه نماز نیست گفت: مساجد به عنوان یک پایگاه امن در جهت تربیت دینی نوجوانان و جوانان است.

مسجد تنها محل اقامه نماز نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در همایش بزرگداشت روز جهانی مساجد گفت: در 30 مرداد سال 1348 هجری شمسی مسجدالاقصی توسط گروه وابسته به مسیحیت صهیونیست به آتش کشیده شد که بازتاب جهانی در اسلام پیدا کرد.

  وی افزود: در کشور ایران به دلیل حاکمیت رژیم طاغوت به آتش کشیدن مسجد الاقصی بازتاب نداشت و این در حالیست که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی مسئولین نظام روز به آتش کشیدن این مسجد را به نام روز جهانی مسجد نامگذاری کردند.

  وی اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید مورد فعالیت قرار بگیرند.

   حجت الاسلام حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: مساجد به عنوان یک پناهگاه مامنی است که تربیت دینی جوانان و نوجوانان در این مکان مقدس شکل می گیرد.

   مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه مساجد تنها محل اقامه نماز نیست افزود: یکی از کارکردهای مساجد برپایی اقامه نماز است و این در حالیست که تمام امور مربوط به مساجد اعم از نظامی، فرهنگی، تربیتی، عبادی و سیاسی باید در این مکان مقدس مورد بررسی قرار بگیرد.

  وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در مورد ویژگی های مسجد طراز انقلاب اسلامی ، گفت: در مساجد باید هیات امنا، خادمین، روسای پایگاه های بسیج، کانون های مساجد باید روحیات جوانان را شناسایی و به بهداشت، آراستگی و نقش موثر امام جماعت توجه کنند.

وی افزود: پاسخگویی به شبهات فکری مردم به خصوص جوانان، مشارکت در امور مساجد، ملال آور نبودن سخنرانی و نماز جماعت، تواضع و مردم دار  باید از ویژگی های هیات امنای مساجد باشد.

انتهای پیام/ ش

مسجد تنها محل اقامه نماز نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.