مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان خبرداد:

انعقاد اولین قراداد دوقلویی در دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از انعقاد اولین قرارداد دوقلویی در دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان شعبه بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،صفورا آقاحسنی با اعلام این خبر افزود: نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در تابستان 1395 در استان راه اندازی شده است و در حال حاضر به ارائه خدمات به هم‌استانی‌ها می پردازد.

وی با بیان اینکه خون بندن ناف خونی است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد و مسئول رساندن مواد غذائی و اکسیژن به جنین است، ادامه داد: این خون غنی از سلول های بنیادی خون ساز است که برای درمان بیماری های با منشا خونی از جمله سرطان های مختلف خون، کم خونی های وراثتی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی کاربرد دارند .

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروزه خون بند ناف نوزاد را به جای دور ریختن، میتوان ذخیره کرد و در آینده برای خود او یا سایر بیماران استفاده نمود، تصریح کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در استان دستیابی به این خدمت را برای هم‌استانی‌ها فراهم کرده است .

آقاحسنی افزود: والدین قبل از تولد نوزاد اقدام به ثبت نام در این بانک می کنند و بلافاصله بعد از زایمان، بند ناف از نوزاد جدا می شود و خون از بند ناف و جفت جمع آوری و به کیسه های خون منتقل و سپس خون بند ناف نوزاد منجمد و در بانک نگهداری می شود تا چنانچه نوزاد در بزرگسالی مبتلا به بیماری هایی نظیر سرطان خون شود برای درمان وی استفاده شود .

وی اظهار کرد: اين خدمات در بيمارستانهاي تامين اجتماعي و علي بن ابي طالب زاهدان هم‌اکنون در حال ارايه است و تا كنون كه يك سال از شروع فعاليت آن با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مي گذرد، 110 مادر باردار به عضويت بانك خون رويان جهاد دانشگاهي در آمده اند و خون بند ناف نوزادآنها فریز شده و در پژوهشگاه رویان نگهداری می شود که تا 25 سال دیگر می توانند از اثرات پزشکی آن بستگان درجه یک و دو نوزاد بهره مند شوند.

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از انعقاد نخستین قرارداد دوقلویی در دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان شعبه بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان خبر داد و گفت: این دوقلوهای پسر که فرزندان اول خانواده هستند به عنوان نخستین پرونده دوقلویی بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی از 110 قرارداد منعقد شده استان به شمار می روند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار