شهردار شیراز خبر داد:

۶۵۵ طرح عمرانی در شیراز در حال ساخت

شهردار شیراز گفت: هم اینک 655 طرح در حوزه های مختلف در این کلانشهر در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار با بیان اینکه هم اینک ۶۵۵ طرح عمرانی در شیراز در حال ساخت است، گفت: از این تعداد ۳۶۲ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند.


وی افزود: این شهرداری موفق شده است در این مدت در بخش پل سازی ۳ برابر، زیرگذر‌ها ۵ / ۲ برابر، پارکینگ‌های سرپوشیده ۹ برابر و فرهنگسرا‌ها ازنظر مساحت و زیربنا ۵ / ۲ برابر افزایش اجرای طرح داشته باشد.


پاک فطرت همچنین از افزایش سرانه‌ی فضای سبز از ۱۵ متر به ۲۳ متر خبرداد و اظهار کرد: آمار تعداد پارک‌ها در این مدت از ۱۶۶ به ۲۶۶ مورد افزایش یافته است.


وی همچنین با اشاره به وضعیت مطالبات و بدهی‌های شهرداری شیراز گفت: درحال حاضر این مجموعه ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ی آماده فروش دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت اوراق مشارکت قطار شهری و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی بابت پروانه‌ها و عوارض ساختمانی طلبکار است.


شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری تنها هزار میلیارد تومان بابت وام، طلب پیمانکاران و تملک املاک شهروندان بدهکار است.


پاک فطرت از افتتاح فاز دو خط یک قطار شهری شیراز خبرداد و اظهار داشت: این طرح فردا با حضور وزیر کشور به بهره برداری خواهد رسید.


وی، تکمیل فازها و خطوط مترو شیراز را از اولویت های مهم شهر شیراز دانست و بیان کرد: شرایط برای آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری شیراز فراهم است و شورای پنجم و شهردار جدید شیراز می توانند به عنوان اولین طرح، کلنگ آن را بر زمین بزنند.
انتهای پیام/ر


اجرای طرح های عمرانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار