آغاز همایش نماز کلید بهشت در استان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: نخستین همایش نماز کلید بهشت با حضور150 آموزش دهنده سواد آموزی در این استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    هادی زارع پوراظهار داشت: این آموزش دهندگان، آموزشهای لازم را از طلاب مدرس حوزه علمیه قم دریافت و در طول سال به 600سواد آموز در این استان آموزش می دهند.

وی بیان کرد که این طرح با هدف ترویج معارف نماز و فرهنگ درست خوانی و تقویت میزان آشنایی سواد آموزان با احکام نماز برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: هر آموزش دهنده به مدت 10دقیقه آموزش نماز را ارائه و در طول سال 200دقیقه آموزش را به سواد آموزان ارائه خواهد داد.

زارع پور گفت: طرح نماز کلید بهشت فرصتی ارزشمند برای تبیین معارف نماز در جامعه از طریق سواد آموزان است.

وی اضافه کرد که طرح نماز کلید بهشت از بهترین طرح های تعمیم وتعمیق فرهنگ نماز است که با اهتمام به آن مخاطبان گسترده ای را پوشش می دهد.

نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد 98.50 درصد است.

14هزار و 687 نفر از اولیاء بی‌سواد دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته شناسایی شده که 14هزار و 380 نفر در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1355 میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد 28 درصد بود اما این عدد در سال جاری برای جمعیت 10 تا 49 ساله در استان به 91 درصد رسید.

بر اساس آمار تا سال تحصیلی 1395، بیش از 98 درصد از اولیای بی‌سواد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و باسواد شدند اما بیش از هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.

افزون بر 149 هزار دانش آموز سال تحصیلی گذشته در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل ‌کردند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.