رسانه‌های صهیونیست: شکست داعش در سوریه برای اسرائیل به معنای حضور بیشتر ایران در منطقه است

رسانه‌های صهیونیست از توافق محرمانه روسیه و آمریکا در خصوص سوریه و آنچه آنرا آزادی عمل ایران در سوریه توصیف کرده‌اند، ابراز نگرانی کردند.

رسانه‌های صهیونیست: شکست داعش در سوریه برای اسرائیل به معنای حضور بیشتر ایران در منطقه خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از توافق محرمانه روسیه و آمریکا در خصوص سوریه و آنچه آنرا آزادی عمل ایران در سوریه توصیف کرده است، اعلام کرد پس از گذشت شش سال و نیم از جنگ داخلی سوریه، مسئولان بلندپایه دولت سوریه و رئیس‌جمهور این کشور احساس می کنند به پیروزی قاطع و نهایی نزدیک هستند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده است رئیس جمهور سوریه با کمک ایران، حزب الله و روسیه، تروریست ها را شکست داد و موفق شد به شکلی روشمند داعش را نیز شکست دهد و حکومت خود را تثبیت کند اما نکته قابل توجه اینکه شکست داعش و افراد مسلح برای اسرائیل به معنای حضور و ریشه دواندن ایران در سوریه خواهد بود.

این شبکه در ادامه گفته است: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار چهارشنبه آینده خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره توافقی که از دیدگاه او ایران، اجازه حضور در منطقه را پیدا می کند، گفتگو کند.»

به گفته این شبکه، «هرچند این توافق برای روسیه و آمریکا به نوعی اطمینان بخش است، اما تل آویو را نگران می کند. روسیه و آمریکا در برابر اظهارنظرهای تل آویو گوشی شنوا دارند اما از سوی دیگر این دو قدرت، منافع بسیار زیادی در منطقه دارند.

در همین خصوص یکی از روزنامه های صهیونیستی نوشت یک هیئت اسرائیلی به ریاست یوسی کوهن، رئیس موساد هفته گذشته به واشنگتن سفر و با ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد به طوریکه آمریکایی ها در این سفر از دیدگاه های تل آویو مطلع شدند اما در نهایت، این توافقنامه را هرگز تغییر نخواهند داد.

این منبع نوشت از سوی دیگر نتانیاهو در تعامل با پوتین به نوعی تلاش می کند این اوضاع نامناسب را تغییر دهد یا دست کم به نحوه اجرای این توافق که مایه نگرانی اسرائیل است، اهتمام ورزد چرا که در نهایت روسیه تصمیم گیرنده اصلی درباره هرگونه آزادی عمل «ارتش اسرائیل» در حریم هوایی سوریه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

هراس اسرائیل از شکست داعش در سوریه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
##################

دیگه حمایت از داعش از این آشکارتر نمیشه

##################
آخرین اخبار