«خانه امن» برای خبرنگارانی که با تهدید امنیتی روبرو‌اند، ساخته ‌می‌شود

حکومت افغانستان در نظر دارد تا برای خبرنگارانی که با تهدیدهای امنیتی مواجه‌اند، در هشت زون کشور خانه‌های امن بسازد.

«خانه امن» برای خبرنگارانی که با تهدید امنیتی روبرو‌اند، ساخته ‌می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدفهیم دشتی» معاون کمیته مشترک رسانه‌ها با حکومت در یک نشست خبری در کابل، گفت که شماری از خبرنگاران به دلیل افزایش ناامنی‌ها مجبور به ترک محل و ساحه کارشان می‌شوند.

دشتی می‌گوید که کمیته مشترک رسانه‌ها و حکومت، برای رفع این مشکل، طرح ایجاد خانه‌های امن برای خبرنگاران در هشت زون کشور را به ریاست جمهوری پیشنهاد کرده‌است.

دشتی، افزود: ما به کمیته مشترک و حکومت افغانستان، پیشنهاد کردیم که در هشت زون کشور، خانه‌های امن بسازند و زمانی‌که خبرنگاران با خطر مواجه می‌شوند؛ به آن‌جا انتقال داده شوند تا زمانی‌که خطر رفع شود.

وی تاکید کرد که کمیته مشترک رسانه‎ها با حکومت و اداره مستقل ارگان‌های محلی، روی این طرح کار می‌کنند و تا ماه‌های آینده، این خانه‌ها ساخته خواهند شد.

معاون کمیته مشترک رسانه‌ها، می‌گوید که از سال ۲۰۰۱ تا کنون نزدیک به هزار قضیه خشونت و تهدید علیه خبرنگاران صورت گرفته که تا کنون آنان مورد پیگری قرار نگرفته‌اند.

دشتی می‌افزاید که در دو بررسی کمیته مشترک رسانه‌ها، این ارقام به ۴۲۱ مورد کاهش یافته و از سوی این کمیته قابل پیگیری تشخیص داده شده‌است. او گفت که شماری از این دوسیه‌ها به این دلیل که یک طرف خشونت گروه‌های تروریستی بوده و برخی از این دوسیه‌ها به دلیل قاعده مرور زمان غیر قابل پیگری تشخیص داده شده‌اند.

دشتی، بیان داشت که از میان ۴۲۱ قضیه تاکنون تنها جزئیات و اسناد ۱۷۲ قضیه‌ خشونت و تهدید علیه خبرنگاران تکمیل شده و جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی تاکید می‌کند که از سه ماه به این‌سو پیگیری، هم‌زمان قضیه‌های خشونت و تهدید، وضعیت کار خبرنگاری را نسبت به گذشته بهتر کرده‌است و اکنون این قضایا به صورت همزمان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دشتی گفت که در سه ماه گذشته، نزدیک به چهل قضیه خشونت و تهدید علیه خبرنگاران پیگیری و بررسی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار