پنس: راهبرد جدید ترامپ درباره افغانستان، امنیت مردم آمریکا را تامین خواهد کرد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در تایید راهبرد جدید رئیس‌جمهور این کشور در قبال افغانستان نوشت این راهبرد امنیت مردم کشورش را تامین می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا،  در یادداشتی در روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی نوشت: از نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هیچ اولویتی مهمتر از تامین امنیت مردم آمریکا نیست.

او در یادداشت خود آورده است: ترامپ از همان روز‌های نخست فعالیتش به عنوان رئیس جمهور به منظور حفاظت از مردم و کشور آمریکا اقدامات قاطعی انجام داد و روز دوشنبه نیز برای مقابله با تهدید‌های افغانستان و جنوب آسیا -که می‌توانند امنیت آمریکا را در معرض خطر قرار دهند- و همچنین به منظور حفاظت از مردم آمریکا در برابر افرادی که می‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند، راهبرد جدیدی اعلام کرد.

آمریکا باید مانع از آن شود که تروریست‌ها بار دیگر در افغانستان، کشوری که در آن القاعده به کمک طالبان حملات ۱۱ سپتامبر را برنامه‌ریزی و مدیریت کرد، جای پای خود را مستحکم کنند.

پنس با اشاره به سیاست‌های دولت باراک اوباما در زمینه پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در افغانستان -که به طالبان فرصت داد برای تصرف دوباره مناطقی که از کنترل آن‌ خارج شده است، مبارزه جدیدی را آغاز کنند- تاکید کرد: برای اینکه بدانیم این مسیر به کجا ختم می‌شود کافی است به عراق و ظهور دولت اسلامی عراق و شام (گروه تروریستی داعش) در این کشور پس از خروج نیرو‌های آمریکایی در دوران دولت قبل نگاهی بیندازیم.

دونالد ترامپ این سیاست را تغییر داد و مهم آنکه تضمین داد نیرو‌های مسلح آمریکا منابع و اختیاراتی را که برای رسیدن به موفقیت لازم است، در اختیار خواهند داشت.

رئیس جمهور آمریکا به نیرو‌های مسلح اختیار داد تروریست‌ها و شبکه‌های شبه‌نظامی را که عامل وقوع خشونت و ناآرامی در سراسر افغانستان هستند و سربازان آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهند و منطقه را بی‌ثبات می‌سازند، به طور مستقیم هدف قرار دهند.

او موانعی را که اجازه نمی‌داد فرماندهان آمریکایی در میدان نبرد برای انجام ماموریت‌های حساس، از قوه تشخیص و تخصص خود استفاده کنند، از بین برد.

پنس در ادامه تاکید کرد: این درحالی است که در راهبرد جدید، آمریکا تمام ابزار قدرت خود را چه دیپلماتیک و اقتصادی چه نظامی به کار خواهد گرفت تا به سمت دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک در افغانستان که از منافع آمریکا حفاظت می‌کند، حرکت کند.

به اعتقاد معاون رئیس جمهور آمریکا، دستیابی به این هدف مستلزم آن است که هم مقامات افغان و هم طالبان برای مذاکره تمایل سیاسی نشان دهند. او نوشت: این هم بدین معنی است که ما باید طالبان را در میدان شکست دهیم و از دولت افغانستان حمایت کنیم.

پنس با تاکید بر این که آمریکا در افغانستان به دنبال تحمیل دموکراسی یا تشکیل دولت مرکزی قدرتمند نیست، افزود: با این وجود ما تاکید می‌کنیم که دولت افغانستان باید از فساد بکاهد، اصلاحاتی را به اجرا درآورد و به تقویت نیرو‌های امنیتی خود ادامه دهد.

ثبات افغانستان به معنی ایمنی آمریکاست و برای رسیدن به این هدف است که در راهبرد جدید ترامپ برای آسیای جنوبی بر لزوم تغییر سیاست آمریکا در برابر پاکستان، تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد آمریکا برای کشور‌هایی که نتوانند ریشه نیرو‌هایی را که هر روزه برای «کشتار مردم آمریکا» تلاش می‌کنند، بخشکانند، چک سفید نخواهد نوشت.

به اعتقاد معاون رئیس جمهور آمریکا همکاری اسلام‌آباد با واشنگتن در افغانستان برای پاکستان منافع زیادی به همراه دارد، همانگونه که حمایت از تروریست‌ها آسیب زیادی به آن‌ها می‌رساند.

او در ادامه نوشت: «در نهایت آنکه راهبرد رئیس جمهور برای آسیای جنوبی مستلزم همکاری راهبردی مستحکم‌تری با هند، بزرگترین دموکراسی و شریک امنیتی و اقتصادی کلیدی آمریکاست.»

هند برای حفظ ثبات و امنیت افغانستان تلاش‌های زیادی انجام و همچنین قول داده است از نیاز‌های توسعه‌ای افغانستان حمایت کند. از آنجائیکه این موارد به طور مستقیم منافع آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهند، آمریکا به همکاری نزدیک در این زمینه‌ها با دهلی‌نو ادامه خواهد داد.

مایک پنس در انتهای یادداشت خود تاکید کرد: راهبرد دونالد ترامپ برای آسیای جنوبی، سیاست‌های ناکام گذشته را جبران و امنیت مردم آمریکا را تامین خواهد کرد.

به اعتقاد او، با رهبری رئیس جمهورآمریکا، شهامت نیرو‌های مسلح بیش از قبل خواهد بود.

انتهای پیام/

یادداشت پنس در حمایت از راهبرد ترامپ در قبال افغانستان در یواس‌ای تودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار