خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز تخصیص بودجه استانی به سمنان ابلاغ نشده/ استان‌ها ناظر باشند، پروژه‌ها با کیفیت به نتیجه می‌رسد

استاندار سمنان گفت: برای تخصیص بودجه به استان‌های کشور هنوز ابلاغی به استان سمنان صورت نگرفته است.

///محمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اختصاص بودجه به استانهای کشور، اظهار داشت: ایران کشوری وسیع و دارای نیازهای متنوع است طبیعتا تصمیم گیری‌ برای بودجه‌های عمرانی باید در مراکز استانها انجام شود به این معنا که مرکز استان و مدیران کل که نمایندگان وزرا و هیئت دولت هستند نسبت به سایرین از نیاز استان آگاهی بیشتری دارند.

وی افزود: هر استانی دارای شورای برنامه‌ریزی و شورای اداری است، در شورای اداری همه مدیران کل حضور دارند اما در شورای برنامه ریزی افراد مشخصی طبق قانون فعالیت می‌کنند که می‌توان افراد دیگری را به مقتضای بحث مورد نظر دعوت کرد تا مدیران کل درباره نحوه اجرای پروژه ملی در استان تصمیم گیری کنند.

استاندار سمنان یادآور شد: پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه به استانها به جای دستگاه‌های ملی، پیشنهاد جامعی است و امیدوارم این طرح در بودجه کشور طی لایحه‌‌ای نهادینه شود.

خباز گفت: در دولت گذشته در استان سمنان برخی طرح‌های خدماتی و رفاهی از سوی پیمانکارانی که تهران تعیین کرده بود به افتتاح رسید متاسفانه پیمانکاران تنها با جذب سرمایه تخصیص یافته این طرح‌ها را بدون توجه به کیفیت و رعایت قانون به بهره‌برداری رساندند در حالی که هیچ‌یک از استانداردهای ساخت و ساز رعایت نشده بود و حتی 10 درصد آن هم مورد استفاده استان قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: اگر در هر استان، ناظر و پاسخگوی انجام پروژه‌ها همان استان مورد نظر باشد، پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی با کیفیت بیشتری به سرانجام می‌رسد.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: هنوز برای تخصیص بودجه به استان‌های کشور ابلاغی به استان سمنان نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار