معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خواستار شد؛

پیگیری موانع صادرات به عراق توسط وزارت امور خارجه

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خواستار پیگیری موانع صادرات به عراق توسط وزارت امور خارجه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدعلی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات و موانع صادرات به عراق بیان کرد: در این زمینه انتظار داریم این مساله توسط وزارت امور خارجه به صورت جدی تری پیگیری شود تا شاهد حل این مشکلات باشیم.
وی در ادامه افزود: سال گذشته 2 سفر به استان‌های میسان و بصره عراق انجام شد که در این زمینه 3 اتاق بازرگانی آبادان، خرمشهر و اهواز ارتباط خوبی با استان‌های عراق گرفته‌اند.
بحرینی مقدم اذعان داشت: آذرماه سال گذشته در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان بیش از 280 فرصت را احصاء و مطالعه کردیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، مورد استقبال سرمایه‌گذاران عراقی و تعدادی دیگر از کشورها قرار گرفت.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: میزان صادرات غیر نفتی استان خوزستان به عراق در سال 94 از ۸۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال 95 رسیده است و این مساله بیانگر رشد 2 برابری صادرات محصولات غیر نفتی خوزستان به عراق است.
این مقام مسئول بیان داشت: در خصوص 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه و ساماندهی نوع مدیریت و امکانات موردنیاز آن‌ها از جمله راه‌های مواصلاتی و تجهیز گمرک اقدامات موثری انجام گرفته است.
سیدعلی بحرینی مقدم با بیان اینکه عملکرد سلیقه‌ای بخش‌های مختلف کشور عراق باعث به وجود آمدن بخشی از مشکلات در بحث صادرات به این کشور شده است، اذعان کرد: با توجه به برخی ناهماهنگی‌ها در مرز عراق که عمدتا رقبای ایران آن را ایجاد می‌کنند، در این زمینه انتظار داریم این مساله توسط وزارت امور خارجه به صورت جدی تری پیگیری شود تا شاهد حل این مشکل باشیم.
بابک مختاری، رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان همواره از بدو تاسیس پارک علم و فناوری ارتباط خوبی با حوزه وزارت نفت داشته‌اند و اکنون نیز در حال اجرای پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه ساخت هستیم.
وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان خوزستان در شرایط برابر، توانایی رقابت با شرکت‌های خارجی را دارند. در این زمینه مدیران عامل مناطق مختلف همکاری لازم را انجام می‌دهند اما اگر دستور حمایت داده شود، قطعا این همکاری بیش تر خواهد شد.
مختاری گفت: پرداخت مطالبات شرکت‌های نوپا امری بسیار مهم است و امیدواریم به این مساله توجه ویژه شود.
انتهای پیام/گ

پیگیری موانع صادرات به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.