تشکر ترامپ از مالزی به سبب کمک در یافتن ملوانان مفقود شده آمریکایی

رئیس‌جمهور آمریکا از مالزی به دلیل کمک این کشور در پیدا کردن اجساد ملوانان مفقود شده آمریکایی در تنگه مالاکا تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از رئیس شورای امنیت ملی مالزی به دلیل تلاش این کشور در یافتن ملوانان آمریکایی کشته شده در حادثه برخورد ناوشکن آمریکایی با یک کشتی تجاری قدردانی کرد.

روز دوشنبه هفته گذشته یک ناوشکن آمریکایی «جان اس مک کین»  نزدیک تنگه مالاکا در مالزی با یک کشتی تجاری برخورد کرد. در پی این حادثه 5 ملوان زخمی و 10 نفر دیگر ناپدید شدند. تحقیق و بررسی گسترده‌ای در خصوص علت وقوع این حادثه صورت گرفت. فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام چند روز پیش اعلام کرد غواصان توانستند بخش‌هایی از بقایای اجساد را در بخش های غرق شده این ناو کشف کنند.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ با رئیس شورای امنیت ملی مالزی و سفیر مالزی در آمریکا دیدار کرد و از آنها بخاطر تلاش فراوان گارد ساحلی مالزی، نیروی دریایی مالزی و نیروی هوایی این کشور در یافتن ملوانان ناپدید شده آمریکایی قدردانی کرد.

ترامپ و مقامات مالزی همچنین در خصوص تقویت روابط دوجانبه بخصوص در حوزه های تجارت، دفاع و امنیت مذاکره کردند. آنها اعلام کردند که بهبود روابط دو کشور می تواند در مقابله با چالش های مشترک از جمله داعش و ایجاد صلح منطقه ای مؤثر واقع شود.

دونالد ترامپ همچنین خاطرنشان کرد که آماده استقبال از نخست وزیر مالزی در کاخ سفید در تاریخ 12 سپتامبر است.

گزارشها حاکی از آن است که این دومین حادثه پیش آمده برای ناوشکن یو اس اس مک کین آمریکا است که در دو ماه گذشته برای کشتی های جنگی آمریکایی رخ داده است. هفدهم ژوئن سال جاری میلادی هم یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در دریای ژاپن با یک کشتی تجاری برخورد کرد. در پی این حادثه 5 نفر از خدمه نیروی دریایی آمریکا کشته شدند.


انتهای پیام/

 قدردانی ترامپ از مالزی به دلیل تلاش این کشور در یافتن اجساد ملوانان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار