افتتاح سردخانه و سورتینگ در جیرفت

سردخانه و سورتینگ (نور) با ظرفیت ۲ هزار تن در روستای دولت آباد جیرفت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه این افتتاح گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی و در عمل در این منطقه در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان ۴۹ سردخانه با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن وجود دارد، تصریح کرد: باید این ظرفیت به ۵۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق جنوب کمبود سردخانه داریم، گفت: بسیاری از محصولات خرما و بذر سیب زمینی ما در سردخانه های اصفهان با توجه به کمبود سردخانه در این منطقه نگهداری می شود.

موسوی افزود: با توجه به اینکه جنوب کرمان منطقه کشاورزی است سردخانه نیاز مهم و ضروری این منطقه است که می طلبد جوانان به سمت راه اندازی سردخانه سوق پیدا کنند.

وی گفت: این سردخانه با یک میلیارد و ۵۰۰ تومان هزینه شخصی و ۸۲۰ میلیون تومان نیز از صندوق توسعه ملی راه اندازی و با ظرفیت ۲ هزار تن و با اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شروع به کار کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از اعلام نیاز ۲ میلییارد تومان برای تکمیل این پروژه گفت و افزود : این دهمین سورتینگ در جنوب کرمان است و دوشهرستان جیرفت و عنبرآباد را پوشش می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار