صالحی:

در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش درهم‌تنیدگی فوتون خواهیم بود/اعزام دانشمندان به اروپا

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش درهم‌تنیدگی فوتون خواهیم بود که اگر موفق شود در جهان اسلام اولین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش ملی فناوری کوانتومی با حضور صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در سالن خوارزمی برگزار شد.

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت، اظهار داشت: با توجه به برجام امروز در کلوپ (باشگاه) یورو اتم هستیم.

وی گفت: با اروپایی‌ها در حوزه فناوری کوانتوم مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم در آینده تعدادی از دانشمندان خود را به اروپا اعزام کنیم. در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش درهم‌تنیدگی فوتون خواهیم بود که اگر موفق شود در جهان اسلام اولین خواهیم بود.

صالحی افزود: در وضعیتی هستیم که اگر بخواهیم سیر تحول دیگران را دنبال کنیم راه زیادی پیش رو داریم پس باید از قانون اهرم استفاده کنیم تا با یک حرکت آسان یا یک ابتکار یا یک نوآوری کوچک، دنیای بزرگی را پیش روی خودمان باز کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: باید به دنبال روش‌های گوناگون برای ایجاد تحول در کشور باشیم و نمی‌توانیم نگاه سنتی به علم داشته باشیم  چرا که آن نگاه ما را دیر به مقصد می رساند.

وی ادامه داد: رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در راه کسب علوم تکنولوژیک مزید بر علت است. بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌کار در حوزه فناوری‌های پیشرفته را وجهه همت خویش قرار داده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان به عنوان سازمان پیش‌رو در حوزه فناوری‌های نوین پای در این حوزه نهاده و نسبت به فناوری کوانتومی در این حوزه اقدام کرده است، ابراز امیدواری کرد که در بازه‌های زمانی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت شاهد رسیدن به اهداف مشخص شده در این حوزه باشیم.

صاحلی با بیان اینکه فاصله ما در عرصه کوانتومی بسیار زیاد نیست، تصریح کرد: اتحادیه اروپا و انگلیس نقشه راه خود را در سال‌های 2015 و 2016 تدوین کرده‌اند و ما خیلی دیر اقدام نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: چینی‌ها مدتی پیش اولین ماهواره کوانتومی خود را به هوا پرتاب کردند. در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش در هم تنیدگی فوتون خواهیم بود که اگر موفق شود برای اولین بار در جهان اسلام و غرب آسیا خواهد بود که گام‌های پایانی آن مانده است.

انتهای پیام/

فاصله ایران در عرصه کوانتوم با دیگر کشورها کم است

برچسب ها: جهرمی ، صالحی ، کوانتومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار