مقام پیشین آمریکایی: ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت پوتین به منظور حفظ قدرت برای خودش است!

مقام سابق آمریکایی مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه با ایجاد هرج و مرج در دموکراسی تلاش می‌کند قدرت را برای خودش حفظ کند.

مقام پیشین آمریکایی: ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت پوتین به منظور حفظ قدرت برای خودش است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جیک سالیوان، مشاور جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:  اگر شما نگاهی به مذاکرات هسته‌ای ایران داشته باشید من زمان زیادی را با سرسخترین منتقدان این توافق صرف کردم تا نگرانی‌های آن‌ها درباره این توافق را درک کنم. من درباره نگرانی‌های آن‌ها با تیم مذاکره‌کننده هم صحبت کردم و به آن‌ها گفتم ما باید برخی از این شکاف‌ها را پر کنیم و جلوی اقدامات ایرانی‌ها را بگیریم.

این مقام پیشین آمریکایی گفت: من چالش‌های انتخابات ریاست جمهوری را در سه مقوله طبقه‌بندی می‌کنم. مقوله نخست به مسائل اغراق‌آمیز جلوه داده شده مربوط می‌شود. این موضوع به حقایق موجود در تحقیقات اف‌بی‌آی و اقدامات کومی مربوط می‌شود. از طرف دیگر اقدامات هوشمندانه کرملین وجود داشت. هر دو موضوع بر روی نتیجه انتخابات تاثیر‌گذار بود.

سالیوان مدعی شد: جامعه اطلاعاتی به این نتیجه رسیده است که این موضوع به دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به عنوان مقامات عالی کرملین انجام شده است. آن‌ها نتیجه گرفته‌اند که پوتین منافعی از دخالت در دموکراسی آمریکا دارد. او در برنده شدن ترامپ و شکست هیلاری کلینتون به دنبال منافعی بوده است. به نظرم به سبب سه موضوعی که به آن‌ها اشاره کردم پوتین قصد داشته است که در روند دموکراسی در آمریکا خللی ایجاد کند. به نظرم پوتین با این اقدام خود می‌خواسته است به آنچه که آمریکا در اوکراین و روسیه انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

او در ادامه اظهارات خود ادعا کرد: پوتین معتقد است که آمریکا هم در روسیه و هم در اوکراین دخالت کرده است. به نظرم هر دو مورد اشتباه هستند. به نظرم پوتین با این اقدام خود تلاش کرده است که اقدامی خودسرانه و مستبدانه را هم در سراسر اروپا اجرا کند. او تلاش کرد که این کار را در آمریکا انجام دهد. او می‌خواست با این اقدام خود به مردم روسیه بگوید که مرا در قدرت حفظ کنید؛ زیرا که تمامی نظام‌های حکومتی در اروپا دچار شکست و ناکامی شده اند و شما شاهد بحران و هرج و مرج در آمریکا، آلمان و فرانسه هستید. ایجاد هرج و مرج در دموکراسی بخشی از ماموریت شماره یک پوتین برای حفظ قدرت در روسیه برای خودش است و ایجاد هرج و مرج در انتخابات آمریکا بخشی از این ماموریت وی بود. به نظرم او دشمنی شخصی با هیلاری کلینتون دارد. وجود نامزدی، چون دونالد ترامپ در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به منزله یک هدیه روز تولد برای پوتین محسوب می‌شد. ترامپ گزینه دلخواه کرملین در هر موضوعی است. ترامپ از زبان و مواضعی همانند کرملین برخوردار است.

معاون پیشین بایدن در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ترامپ از توافقنامه آب و هوایی پاریس خود را بیرون کشید و این در حالی بود که بسیاری فرمانداران جمهور‌ی‌خواه هم از آن دفاع می‌کردند. به نظرم طبیعت مشکلات قرن بیست و یکم به گونه‌ای است که این مشکلات به راه حل‌هایی نیازمند است که حاصل ارتباط بین کشور‌ها باشند. آمریکا در وضعی خوبی است که می‌تواند این وضع را هدایت کند.

سالیوان افزود: اگر دونالد ترامپ حقیقتا به قول‌هایی که داده است آنگاه آمریکا این ظرفیت و توانایی را برای یکه‌تازی در جهان خواهد داشت. ما باید عواقب ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌ها در نظر داشته باشیم.

این مقام پیشین دولت آمریکا درباره کره شمالی گفت: ما بر سر یک دوراهی قرار داریم. این دو راهی است که رئیس جمهور ترامپ و جیمز متیس، وزیر دفاع وی، با آن روبرو هستند. آیا یک راه حل سوم به جز جنگ در شبه جزیره کره وجود دارد؟ آیا می‌توان با کره شمالی که از توانایی اتمی و موشکی بالستیک برخوردار است وارد جنگ شویم؟ آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ آن‌ها از تسلیحات اتمی برخوردار هستند که می‌تواند به خاک آمریکا برسد و ما را در خطر قرار دهد. این‌ها دو گزینه ناخوشایند هستند. آیا یک احتمال سوم وجود دارد؟ به نظرم پاسخ در افزایش فشار و متقاعد کردن چینی‌ها به تلاش برای تغییر دادن رفتار کره شمالی است تا آن‌ها تحرکات خود را متوقف سازند.

او افزود: چینی‌ها نمی‌توانند به طور کامل کره شمالی را متقاعد کنند که از برنامه اتمی‌اش دست بردارد؛ زیرا معتقدم که کیم جونگ اون به تسلیحات اتمی‌اش به عنوان یک عامل حیاتی برای ادامه دوام حکومت خود نگاه می‌کند.

این مقام پیشین آمریکایی افزود: ما باید با گذشت زمان بر روی موضوع کره شمالی کار کنیم، اما هدف اولیه ما باید جلوگیری از آزمایش‌های موشکی و اتمی آن‌ها باشد؛ زیرا اگر ما هم‌اکنون این آزمایش‌ها را متوقف کنیم آنگاه ما در موقعیتی قرار خواهیم داشت که زمان کافی را برای مقابله با برنامه اتمی کره شمالی در اختیار داشته باشیم.

سالیوان اضافه کرد: مشکل در اینجا است که ترامپ با تهدید‌های خود کره شمالی را تحریک می‌کند. این خیلی خطرناک است. کره شمالی نمی‌داند که چگونه این تهدیدات را تعبیر کند.

انتهای پیام/

مقام سابق آمریکایی پوتین را متهم به ایجاد هرج و مرج برای باقی ماندن در قدرت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار