محمودی:

شتاب‌دهی به طرح‌های استان‌های جنوبی در دستور کار/وزارت نيرو يكی از بدهكارترين وزارتخانه‌هاست

سرپرست وزارت نیرو گفت: برنامه وزارت نیرو شتاب دهی به پروژه های شروع شده در استان های جنوبی است و نیاز به طرح جدیدی نداریم.

وزارت نيرو يكی از بدهكارترين وزارتخانه‌هاستبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در نشست خبری خود كه به مناسب هفته دولت برگزار شده بود در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان كه وزارت نیرو چه اقداماتی در راستای رفع مشكلات آب شرب استان های جنوبی كشور با وجود همجواری به منابع آبی پاسخ داد، گفت: استان های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان ظرفیت ها و امكانات موجود را دارند و برای خوزستان طرح های بزرگ و بلندمدتی شروع شده كه نیازمند تكمیل این طرح ها هستیم.

وی ادامه داد: مطابق با طرح  چندین شهر و روستا را تحت پوشش قرار دادیم و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های این استان ها یكی از پیامدهای مثبت طرح های مذكور است.

محمودی با اشاره به اینکه وزارت نيرو يكی از بدهكارترين وزارت خانه هاست، افزود: افزایش ظرفیت آب شیرین كن ها یكی از اقدامات وزارت نیرو برای بوشهر بود كه به علت عدم پشتیبانی مالی مناسب، به تعویق افتاد اما در امسال شاهد تكمیل این پروژه بودیم.

سرپرست وزارت نیرو عنوان كرد: برنامه وزارت نیرو شتاب دهی به پروژه های شروع در استان های جنوبی است و نیاز به طرح جدیدی نداریم.

وی با بیان اینکه ميزان كل بدهی اين وزارتخانه مجموعا ٣٠ هزار ميليارد تومان است،بیان کرد: ميزان بدهی وزارت نيرو به پبمانكاران ٤ تا ٥ هزار ميليارد تومان است، درحاليكه اين ميزان در قياس با بدهی به بانك ها به مراتب بيشتر است.

وی تصریح کرد:در پیک مصرف خود از 55 هزار و 400 مگاوات هم اکنون به مرز 52 هزار رسیده ایم و این فرصتی است تا بتوانیم با این میزان، درجه حرارت را مدیریت کرده و بلافاصله بدون هیچ مشکلی بعد از گذر پیک ارزیابی را در عرصه های آب و برق شروع کنیم.

 محمودی ظرفیت سازی سازه ای و غیرسازه ای دو اقدام مهم وزارت نیرو در دولت گذشته برشمرد و افزود: بر این اساس حدود 3.2 میلیارد متر مکعب به ظرفیت تأمین آب در کشور اضافه شد و در حوزه آبفا معادل 812 میلیون متر مکعب آب جدید برای مصرف شهری تأمین شد.

 سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: قریب به 360 تا 370میلیون متر مکعب فاضلاب ها تصفیه شدکه این امر در زمره اقدامات برجسته وزارتخانه قرار می گیرد،همچنین حدود 7 هزارو 900 مگاوات به ظرفیت برق و 180 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور افزوده شد.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا وزارت نیرو برنامه ای را به دولت ارائه داده ودر صورت انتصاب وی به سمت بالاترین مقام وزارتخانه چه برنامه هایی مد نظر وی است، افزود: هیچگونه برنامه های به دولت نداده ام کمااینکه دولت از کلیه وزرا برنامه خواسته و وزارت نیرو نیز جزو آن است.

محمودی عنوان کرد:وزارت نیرو در دولت وقت نیازمند استفاده از تجربیات گذشته و نقطه نظرات در حوزه اقتصاد آب و برق است.

 وی اذعان کرد: نمی توان گفت که اگر آب و برق گران شد، می توان به راحتی کاری انجام داد چراکه وزارت نیرو یک وزارتخانه فنی اجتماعی است لذا می بایستی علاوه بر توجه به اقتصاد آب و برق از فناوری های نوین به منظور کاهش هزینه ها وکسب درآمد استفاده کرد.

 سرپرست وزارت نیرو در پایان بیان کرد: وزارت نیرو یک بسته تهیه کرده تا میزان بدهی ها خود را کاهش دهد و هر شخصی که به عنوان وزیر نیرو رای اعتماد بیاورد باید برنامه را اجرا کند و براساس سلیقه آن را تغییر ندهد.

انتهای پیام/

بدهی ٥ هزار ميليارد تومانی وزارت نیرو به پیمانکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار