عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

هدف اصلی تمام مسئولان در کشور حل بحران بیکاری و معضل اشتغال است

امیرآبادی گفت:بانک‌ها باید در برابر مسئولیت‌هایی که در زمینه اشتغال و رونق کسب‌وکار بر عهده‌ دارند عمل کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس ،گفت:با اشاره به وظایف بانک‌های کشور در ایجاد و کمک به اشتغال ،بانک‌ها باید در برابر مسئولیت‌هایی که در این زمینه بر عهده‌ دارند عمل کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با انتقاد از تعامل نامناسب بانک‌های خصوصی در زمینهٔ تولید و رونق اشتغال ،بانک‌های خصوصی هنوز در عرصه اشتغال و رونق کسب‌وکار وارد نشده‌اند.

وی افزود:با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در زمینهٔ بانکداری اسلامی در برنامه ششم و در احکام دائمی سازوکاری دیده‌شده که طبق آن شورای فقهی جز ارکان اصلی بانک مرکزی خواهد شد و 5 نفر فقیه مجتهد به تمام دستورالعمل‌ها و نرخ سودها رسیدگی خواهند کرد.

نماینده مردم قم گفت:در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بهبود وضعیت بانک‌های دولتی در قم در زمینهٔ ارائه تسهیلات رونق کسب‌وکار در گذشته مسئله بانک‌ها در استان یکی از معضلات اصلی استان بود اما در سال‌های گذشته بانک‌های بخش دولتی روند فعالیت‌ها و همکاری‌های خود را تغییر داده‌اند که جا دارد از تمامی بانک‌هایی که در زمینهٔ اشتغال و تولید گام برداشته‌اند تشکر کرد.

امیرآبادی تأکید کرد:متأسفانه بانک‌های خصوصی هنوز در عرصه اشتغال و رونق کسب‌وکار وارد نشده‌اند و سود سپرده‌های بانک‌ها نیز باید در کشور به‌نحوی‌که به رونق کسب‌وکار ختم شود ، اصلاح گردد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید نسبت به سپرده‌گذاری در بانک‌هایی که برای رونق تولید و اشتغال گام برنمی‌دارند اقدام کنند تا سبب تشویق بانک‌ها شود که برای اشتغال و تولید کشور اهمیت قائل هستند.

وی تصریح کرد: با تأکید بر این‌که عدم همکاری بانک‌ها از این به بعد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید، اگر بانک‌های بخش خصوصی بخواهند به همین روند خود ادامه دهند ما مردم را نسبت به عدم همکاری‌های آن‌ها درزمینهٔ اشتغال و اقتصاد مقاومتی آگاه خواهیم کرد چراکه هدف اصلی تمام مسئولان در کشور در زمان کنونی حل بحران بیکاری و معضل اشتغال است.

امیرآبادی یادآور شد: در روزهای گذشته 500 میلیارد تومان با سود 7 درصد در کارگروه اشتغال تصویب‌شده که 12 شغل در قم به‌عنوان برند انتخاب‌شده و به‌زودی در کارگروه اشتغال کشور بررسی خواهند شد و بانک‌ها موظف خواهند تسهیلات خود را به این شغل ارائه دهند.

وی همچنین ادامه داد:قانون تحقیق و تفحص شوراهای شهر از مسائل شهری را بنده با کمک دوستان در مجلس نوشتیم و تصویب شد و درهمین قضایای اخیر قم شورای شهر می‌تواند با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص به موضوعات اتفاق افتاده رسیدگی کند.

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با اساتید و طلاب انقلابی گفت: بلافاصله بعد از فهمیدن قضیه فوت آقای عباسی (وانت بار میوه فروش) رئیس دفترم را به همراه روحانیون و معتمدین منطقه به خانه مرحوم عباسی فرستادم و در مراسم ختم مرحوم عباسی شرکت کردم و به شورای شهر نامه نوشتم که حتما قضیه پیگیری شود.

وی بیان کرد:با اشاره به صحبت‌های انجام شده با مسؤولان شهرداری و بیان برخی مصوبات، ورود دادستانی به این مسئله را مورد توجه قرار داد و باید توجه داشته باشیم وقتی که دادستانی وارد قضیه شده است، دادگاه در حال بررسی شواهد و مدارک موجود است پس باید منتظر حکم دادگاه باشیم ولی بنده مراقبم که حقی پایمال نشود. در قضیه پیمانکار هم همین روند در حال پیگیری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه شبکه‌ها و کانال‌های معاند و ضد انقلاب می‌خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و آتش این قضیه را شعله‌ور کنند ورود رسانه‌ای به این موضوع نکردم ولی همان طور که بیان کردم در حال پیگیری این دو مسأله هستم.

وی خاطرنشان کرد:قانون تحقیق و تفحص شوراهای شهر از مسائل شهری را بنده با کمک دوستان در مجلس نوشتیم و تصویب شد و درهمین قضایای اخیر قم شورای شهر می‌تواند با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص به موضوعات اتفاق افتاده رسیدگی کند.

انتهای پیام/ح 

بانک‌های خصوصی هنوز در عرصه اشتغال و رونق کسب‌وکار وارد نشده‌اند/ضرورت تشکیل کمیته تحقیق و تفحص توسط شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار