سلطانی فر در برنامه گفت و گوی ویژه خبری:

افزایش مبلغ وام ازدواج به بودجه ۹۷ بستگی دارد/برای استقلال و پرسپولیس مالیات علی الراس در نظر گرفته شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: افزایش وام ازدواج در سال اتی از ده میلیون تومان بستگی به بودجه ۹۷ بستگی دارد.

افزایش مبلغ  وام ازدواج به بودجه ۹۷ بستگی داردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به آمار و ارقام وزارت ورزش در ۴ سال اول دولت یازدهم اظهار داشت : انتقاد ها درباره بحث ازدواج و جوانان درست نبوده است. در سال ۹۲ تسهیلات ۲۹۰۰ میلیارد بود که به ۹۸۰۰ میلیارد تومان رسید که ۴ برابر رشد داشت.

 وی افزود: خانه جوان در کشور به ۴۶ رسیده ، دفاتر مشاوره چهار سال پیش کمتر از ده و اکنون به ۲۵۰ رسیده و اقدامات دیگری در ستاد ساماندهی در استان ها و شهرها انجام شده است.

سلطانی با بیان ابعاد اقدامات وزارت ورزش و جوانان؛ ادامه داد: مسائل مربوط به جوانان از طریق همگرایی و برنامه ریزی دستگاه های مختلف انجام می شود و در این زمینه نماینده دستگاه های اجرایی مختلف نیز حضور دارند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی انتقادهای مرتبط با سازمان ملی جوانان تاکید کرد: من در ۳۰ جلسه مرتبط به فراکسیون ها در ایام رای اعتماد حصور داشتم و از نظرات مختلفی استفاده کردیم. دولت لایحه ای در خصوص جوانان به مجلس ارائه کرده است و ما هم همه باید از این لایحه دفاع کنیم و شرایطی ایجاد کنیم تا نسل جوان وارد عرصه اجرایی کشور حصور پیدا کند.

وی عنوان داشت : شورای ملی جوانان از آبان ماه تاکنون یک جلسه داشته است و مصوبات هم ۷۰ تا ۸۰ درصد اجرایی شده است.

سلطانی فر با بیان اینکه اگر تشخیص به این بود که شرایط فعلی ادامه یابد ما سازمان های مرتبط با جوانان را تقویت می کنیم ادامه داد: ما تلاش می کنیم دفتر مشاوره ها را گسترش دهیم تا روند کاهشی طلاق را دنبال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ۳۱۰ هزار مورد در سال گذشته وام ازدواج دریافت کردند و سقف وام ۱۰ میلیون است و اگر بخواهیم افزایش مبلغ را داشته باشیم به بودجه ۹۷ بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تا طرح های جوانان را به نتیجه برسانیم افزود: تلاش می کنیم تا سامانه هایی داشته باشیم تا از نقطه نظرات جوانان استفاده کنیم.

سلطانی فر درباره شکست تیم ملی کشتی در پاریس گفت : نامه نگاری هایی که در فصای مجازی درباره آن صحبت شده اینگونه نبوده که دلخوری ایجاد کند.

وی با اشاره به موفقیت تیم ملی کشتی در دنیا تصریح کرد: ما در کشتی فوق ستاره های بسیاری داریم و در این زمینه دارای سابقه درخشانی هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حمایت وزارت ورزش از کشتی ادامه داد: در شرایط فعلی کشتی گیران بسیار خوبی داریم که حسن یزدانی است. این دوره نتیجه ای بدست آمد که همه را نگران کرد و همانطور که وظیفه نیازهایشان را تامین کنیم باید نتایجشان را بررسی و رصد کنیم. هیچ دلخوری بین فدراسیون و وزارت ورزش وجود ندارد و رسانه ها اینگونه نشان می دهند.

 سلطانی فر در پاسخ به سوال دیگری پیرامون واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: حدود دو سال قبل در دولت این مسئله مطرح شد لذا واگذاری این دو به بخش خصوصی منتفی شد و این دو باشگاه از لیست خصوصی سازی در آمدند، مجددا در حال بررسی هستیم تا ببینیم واگذاری این دو به بخش خصوصی به صورت تمام و کمال به مصلحت فوتبال کشور است یا اینکه واگذاری اختیار مدیریتی به بخش های اقتصادی به مصلحت است و یا اینکه استمرار وضعیت فعلی به مصلحت است.

 

استقلال و پرسپولیس از نظر تامین هزینه های سالیانه و روزمره به خودکفایی رسیدند

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال کار کارشناسی دقیق پیرامون موضوع هستیم افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از نظر تامین هزینه های سالیانه و روزمره به خودکفایی رسیده اند.

 وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در سال های گذشته این دو باشگاه حسابرسی نشدند و اظهار نامه مالیاتی ارائه نکردند، به طوری کهبرای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل ندادن اظهار نامه مالیاتی ، مالیات علل الراس در نظر گرفته شده است.

 سلطانی فر با اشاره به اینکه قرار شد تا در فضای مثبت و سازنده با استفاده از ظرفیت های قانونی در خصوص وضعیت مالیات بررسی های لازم انجام شود و مواردی که برای سازمان امور مالیاتی مشخص نبوده مشخص شود ادامه داد: این دو باشگاه از نظر درآمد خودکفا هستند لذا با آرامش ایجاد شده این دو از گرفتاری های گذشته نجات پیدا می کنند، بنده نسبت به آینده خوش بین هستم.

وی با بیان اینکه هرگاه این دو باشگاه خوب باشند، حال تیم ملی هم خوب است اظهار داشت: باید ترتیبی داد تا این دو تیم تبدیل به دو باشگاه شوند، باشگاه به همان معنایی که در دنیا سازمان و ساختار مشخص دارد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: باید هر روز مشکلات آنها کم و برطرف شود لذا ، امیدواریم در این دوره در جهت ساماندهی مناسب این دو باشگاه قدم برداریم تا آنها درگیر مسائل روزمره نباشند.

سلطانی فر عنوان کرد: جلسات هیات مدیره باشگاه استقلال با سه نفر هم رسمیت دارد؛ آقای قریب مشکلاتی داشتند و هر تصمیمی هیات مدیره بگیرد برای ما قابل احترام است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مجری برنامه پیرامون فساد در فوتبال گفت: خود را به هر شکل ممکن موظف می دانم تا با فساد در ورزش مقابله کنم.

 کمیته صیانت از اخلاق و ارزش ها ی اسلامی و انسانی ظرف دو سه ماه آینده تشکیل می شود

 سلطانی فر با بیان اینکه محیط های ورزشی، باشگاه ها و اردوگاه ها می توانند شرایط فرهنگی مناسبی داشته باشند افزود: در حال تشکیل کمیته صیانت از اخلاق و ارزش های اسلامی و انسانی در محیط های ورزشی هستیم لذا ظرف دو سه ماه آینده این کمیته تشکیل خواهد شد تا اقدامات اساسی در جهت مبارزه با فساد و حاکم کردن ارزش های اسلامی و انسانی گام های جدی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس آن آماده است ادامه داد: در مراحل نهایی نگارش هستیم و در شورای معاونین وزارت خانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باشگاه ها و لیگ موظف به پرداخت مالیات هستند اظهار داشت: حساب و کتاب مالی باشگاه ها باید دقیق باشد تا براساس آن اظهار نامه مالی بدهند.

سلطانی فر تصریح کرد: اقداماتی که بعضا سازمان مالیات انجام می دهد برای تعیین تکلیف این اقدامات قابل درک است، هیچ گاه درآمد این دو باشگاه اضافه بر هزینه هایشان نبوده تا مشمول مالیات شود، در جلساتی که با مسولين سازمان امور مالیاتی برگزار شد بر روی موضوع بحث شد و لذا به مرور مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه در باشگاه ها و تعدادی از فدراسیون ها نابسامانی وجود داشت که باید آنها را حل کرد گفت: در شروع آغاز به کارمان از این گونه التهابات زیاد داشتیم لذا باید با ثبات و آرامش مسائل حاشیه ای را جمع کرد.

 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رویکرد بسیاری از مسولين کشور به تبع رویکرد رئیس جمهور در جهت حل مشکلات ورزشی کشور مثبت است خاطرنشان کرد: باید به ایجاد جامعه سالم کمک کرد تا توسعه کشور بیشتر شود.

 سلطانی فر در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ورزش تکواندو گفت: تکواندو مانند کشتی وضعیت خوبی پیدا کرده است، ظرفیت ورزشکاران ما در این رشته خیلی زیاد است .

 وی عنوان کرد: برای ما اگر چه مطلوب نیست که تعدادی از ورزشکارانمان برای کشورهای دیگر مسابقه بدهند، البته برخی می گویند این مسئله به نوعی صادرات خدمات است و باعث افزایش درآمدهای ارزی می شود، امیدواریم با برنامه ریزی که مسوولان این فدراسیون دارند بتوانیم به زودی موقعیت قبلی خودمان در این رشته را کسب کنیم.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه قهرمان شدن سخت و قهرمان ماندن سخت تر است افزود: واقعیت این است که سطح تکواندو کاران آسیا در سطح تکواندو جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام
من امسال عقد کردم اما سال آینده میخوام وام بگیرم آیا تهسیلات وام 97 به منی که در سال 96 عقد کردم تعلق میگیرد یا خیر؟
آخرین اخبار