توزیع ۴ هزار تن کود شیمیایی در آمل

۴ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی برای کشت نشا مجدد و پرورش رتون برنج با نظارت تولیدات گیاهی و مراکز جهاد کشاورزی بین کشاورزان آمل توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه مقدار مصرف کود در مراحل کاشت و داشت محصولات کشاورزی بویژه برنج باید مدیریت شود و با برنامه و توصیه کارشناسان فنی جهاد کشاورزی همراه باشد، گفت: براساس دیدگاه‌های محققین موسسه تحقیقات برنج، میزان مصرف کود در کشت دوم برنج بستگی به میزان عملکرد محصول برنج در هر منطقه دارد.


وی با اشاره به اینکه میزان عملکرد محصول برنج در کشت دوم در اکثر موارد به دلیل شرایط آب و هوایی کمتر از عملکرد کشت اول است، افزود: عملکرد محصول در مناطق مختلف این شهرستان متفاوت است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه نوع و بافت خاک زراعی در مصرف کود نقش بسزایی دارد، افزود: مقدار مصرف کود بستگی به سطح عملکرد مزرعه دارد.


اسلامی به کشاورزانی که اقدام به پرورش رتون می‌کنند توصیه کرد برای رتون ۷۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم اوره در هکتار، ۷۵ کیلوگرم سوپر فسفات تریپل در هکتار و ۵۰ کیلوگرم سولفات پتاسیم مصرف شود.


انتهای پیام/ع


۴ هزار تن کود شیمیایی برای نشا مجدد در آمل توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار