امریکا کمک ۲۲۵ میلیون دلار به پاکستان را مشروط ساخت

امریکا اعلام کرد: تا پاکستان پناهگاه‌های تروریستان درخاک این کشور را از بین نبرد کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاررا به اسلام آباد نمی دهد.

امریکا کمک ۲۲۵ میلیون دلار به پاکستان را مشروط ساختبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات وزارت خارجۀ امریکا می گویند: تا واشنگتن اقدامات اسلام آباد در برابر پناه‌گاه‌های شورشیان طالب و شبکۀ حقانی در خاک پاکستان را مشاهده نکند، کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری به این‌کشور داده نمی‌شود.

ولی پاکستان پناه دادن به گروه‌های تروریستی را رد کرده می‌گوید که امریکا برای ناکامی خود در جنگ ۱۶ سالۀ افغانستان، پاکستان را گوسفند قربانی قرار می‌دهد.

استراتژی نو امریکا برای افغانستان و منطقه باعث اعتراض مردم و پارلمان پاکستان در این هفته شد و پلیس برای متفرق ساختن مظاهره چیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا یک هفته پیش هنگام اعلان این استراتژی گفت که ما به پاکستان میلیاردها دلار کمک کرده‌ایم ولی آن‌ها به همان تروریستانی‌که ما در برابر آن‌ها می‌جنگیم پناه داده‌اند واین وضعیت باید تغییرکند.

وزیرخارجه امریکا گفته است که اگر پاکستان پناه گاهای شورشیان افغان دراین کشور را ازبین نبرد واشنگتن روی قطع کمک به این کشور، سلب این‌کشور از حیثیت بزرگترین متحد خارج ناتو و حتی وضع تعزیرات بر این کشور غور می‌کند.

واشنگتن به اسلام آباد هشدار داده‌است که اگر به ارتباط افغانستان همکاری نکند از هند رقیب دیرینۀ این‌کشور دعوت می‌کند که نقش خود در افغانستان را گسترش دهد.

حکومت امریکا به کانگرس این‌کشور خبر داده‌است که اقساط کمک یک اعشاریه یک میلیارد دلار به پاکستان را تا زمان نا مشخص متوقف سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار