تلاش دانشگاه یاسوج برای تبدیل پژوهش‌ها به فناوری

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه در تلاش است پژوهش‌هایی که توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام می‌شود به فناوری تبدیل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  دکتر محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج در نشست مشترک با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج در سالهای گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده و اکنون دارای جایگاه مطلوبی در بین دانشگاههای کشور است.

وی بیان کرد: سهم بودجه پژوهشی از اعتبار کل دانشگاه در سالیان اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به تلاش این دانشگاه برای تبدیل شدن پژوهش ها به فناوری خاطرنشان کرد: این امر با برنامه‌ریزی و هدفمند کردن پژوهش ها در حال انجام است.

رحیمی با اشاره به آمادگی دانشگاه مادر استان برای همکاری با وزارت ارتباطات، تصریح کرد: پتانسیل اعضای هیئت علمی دانشگاه بخصوص گروههای مرتبط در زمینه IT و ICT بسیار مطلوب است که باید در تبدیل پژوهش‌ها به فناوری و کارآفرینی فعال شود.

وی توجه به تحقیق و پژوهش را از افتخارات خود در طی دوسال گذشته عنوان کرد و ادامه داد : طی دو سال گذشته بودجه پژوهش از 6.7درصد به 17.5درصد افزایش یافته که در بین دانشگاههای کشور کم نظیر بوده است.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: امیدواریم بتوانیم دانشگاه یاسوج را به وضعیت نامطلوب خر اولین دانشگاه الکترونیک کشور تبدیل کنیم.

همچنین دکتر مرتضی براری، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: جوان بودن ترکیب اعضای هیئت علمی در کنار افتخارات بدست آمده این دانشگاه از ویژگی‌های ممتازی است که برای یک دانشگاه حایز اهمیت است و باید قدر آن را دانست.

وی با اشاره به خروجی نا مطلوب دانشگاههای کشور افزود: انتظار این است که دانشگاهها تبدیل به مرکز تولید شرکت‌های دانش بنیان شوند.

براری بیان کرد: با توجه به رشد تصاعدی اقتصاد فناوری اطلاعات، امید است در انتهای برنامه ششم توسعه به رشد قابل توجهی نسبت به گذشته دست یابیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاههای فناور در دست یابی به اهداف برنامه ‌ششم تصریح کرد: خروجی دانشگاهها و دانشگاههای نسل چهارم باید شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی ضمن تقدیر از مرکز آپای دانشگاه یاسوج، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد دانشگاه یاسوج در هر حوزه‌ای وارد شده موفق بوده است.

براری اضافه کرد: امیدواریم دانشگاه یاسوج بتواند it را با دیگر مزیت‌هایی که در استان وجود دارد پیوند بزند.

 

انتهای پیام/ش

افزایش بودجه پژوهش  دانشگاه یاسوج از 6.7درصد به 17.5درصد در دو سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.