کارشناس فرانس24؛

ترامپ از توفان هاروی به نفع خود بهره‌برداری می‌کند

کارشناس شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت دونالد ترامپ قصد دارد از فاجعه توفان و سیلاب در تگزاس به نفع خود بهره‌برداری کند و خود را به عنوان فرمانده امدادگران معرفی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار اعلام کرد، دونالد ترامپ به ایالات توفان زده تگزاس و لوئیزیانا رفت. در هفته اخیر این دومین باری است که ترامپ به شهر هیوستون می رود. او به این مناطق سفر کرد تا میزان خسارات ناشی از توفان هاروی را ملاحظه کند.
 
مجری این شبکه از ژرالد اولیویه روزنامه نگار و کارشناس مسایل آمریکا سوال کرد، چرا دونالد ترامپ دوباره به هیوستون سفر کرده است؟ آیا او قصد دارد خود را رئیس امدادگران معرفی کند و بگوید که برای امدادرسانی وارد عمل شده است؟ 
 
اولیویه پاسخ داد: این ماجرای غم انگیز در تگزاس و لوئیزیانا به طور مضحکی برای سیاستمداران اتفاق خوبی است. این توفان برای ترامپ فرصتی به وجود آورده است تا خود را به عنوان رئیس کشور، رئیس جمهوری و فرمانده نشان بدهد. چرا که اگر او مستقیما هم وارد عمل نشود، سازماندهی عملیات امداد بر عهده‌اش خواهد بود.
 
او افزود: ترامپ اشتباه بزرگ ده سال پیش جرج بوش در جریان توفان کاترینا را تکرار نکرد. بوش بر فراز مناطق توفان زده پرواز کرد، بی آن که در این مناطق فرود بیاید. تصاویر رئیس جمهوری که در داخل بالگرد به مردم بدبختی که در آب هستند نگاه می کرد، بسیار شوک آور بود. به هر حال تفاوت در عملکرد این دو رئیس جمهور غافلگیرکننده  است.
 
اولیویه اظهار کرد: بوش خود را رئیس جمهوری بی رحم نشان داد که فقیران و سیاهان را دوست ندارد. این حرکت بوش در بعد تبلیغاتی یک شکست بود. اکنون برای ترامپ جلوگیری از شکستی از این دست لازم و ضروری بود. او می بایست این طور نشان می داد که برای حل مشکلات مردم وارد عمل شده است و دولتش کارایی دارد. 
 
کارشناس افزود: مشکل بزرگی که در جریان بروز چنین اوضاعی وجود دارد این است که رئیس جمهور باید خودنمایی کند و به طور نمایشی خود را متاثر نشان بدهد. اما در عین حال او نباید پیش از امدادرسانی به این مناطق برود. در شرایطی که سیلاب همه جا را فرا گرفته است، برای بالگردها امکان فرود وجود ندارد. ترامپ دو بار به هیوستون سفر کرد، چون بخشی از این شهر زیر آب فرو نرفته است. 
 
انتهای پیام/
 

اظهارنظر کارشناس فرانس 24 درباره خودنمایی ترامپ در فاجعه توفان هاروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار