نماینده مردم قم در مجلس:

دولت در اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی تری انجام دهد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری با بیان این که مردم مشکلات بسیاری دارند گفت:دولت در اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی تری انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری پیاپی سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه سال پیاپی سال‌ها را با موضوع اقتصاد نام‌گذاری کرده‌اند، سال 94  را با عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند به این دلیل که اتفاق خاصی از سوی دولت روحانی انجام نگرفت یعنی چیزی قابل‌عرضه در عرصه اقتصاد مقاومتی نداشتند.

وی افزود: دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی موفقیت چشمگیری که درخور وضعیت کشور و حل مشکلات مردم باشد را نداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: همچنین در سال 94، دولت هنوز اقتصاد مقاومتی را برای خود تعریف نکرده بود که بداند باید در این عرصه چه‌کارهایی انجام دهد از این‌رو با یک شعارهای بی‌پشتوانه‌ای آن سال را ازدست‌داده و خسارت‌هایی به کشور وارد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: نام‌گذاری سال در سال 95 از سوی مقام معظم رهبری یک اعلام نارضایتی از عملکرد سال گذشته دولت بود که فرمودند اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل یعنی فقط شعار ندهید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند "مسئولان نگویند چه باید بشود و چه باید کرد، بگویند فلان کار شد" در واقع دولت روحانی چیزی برای عرضه نداشتند و به دلیل اینکه چیزی برای عرضه نداشتند مقام معظم رهبری قید اقدام عمل را به اقتصاد مقاومتی اضافه کردند، و به دلیل اینکه در سال 95 کاری انجام نگرفت که در تحقق اهداف نام‌گذاری سال مؤثر باشد، مقام معظم رهبری در سال 96 قید تولید و اشتغال را به اقتصاد مقاومتی اضافه کردند، یعنی از عرصه اقتصاد مقاومتی وارد عرصه اقدام عمل شوید و اقدام عملی که در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر است تولید و اشتغال است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  گفت: اگر در سال 95 هم اقدامی می‌شد که اتفاقی قابل‌توجه بود مقام معظم رهبری نمی‌آمدند مصداق تعیین کنند و تاکتیکی ورود پیدا کنند، یعنی به‌نوعی مقام معظم رهبری سیاست و راهبرد تعیین کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری بابیان اینکه دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی موفقیت چشمگیری نداشته است، خاطرنشان کرد: در سال 96 مقام معظم رهبری وارد تاکتیک شدند و آمدند تاکتیک تعیین کردند در واقع وارد جزئیات شدند که این نشان می‌دهد دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی موفقیت چشمگیری که در خور وضعیت کشور و حل معضلات مردم باشد را نداشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم که دولت از حال و هوای انتخابات که قبل از این، کارهای تبلیغاتی، انتخاباتی و ظاهرسازی‌ها بود و بعداز این هم دولت سه ماه رجز پیروزی‌های خود را می‌خواند و درگیر ایجاد کابینه بود، بیرون بیاید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: اکنون در واقع پنج ماه امسال را از دست‌داده‌ایم و باز اتفاق خاصی نیفتاده، امیدواریم که در ادامه دولت اقدام جدی‌تری انجام دهد، به دلیل اینکه امروز مردم مشکلات جدی دارند، به‌نوعی یعنی ابتدایی‌ترین حق شهروندی مردم اشتغال بوده، که امیدواریم آن‌قدر که دولت روی کاغذ و روی مسائل انحرافی شهروندی مانور می‌دهد همان‌قدر روی اقتصاد مقاومتی وقت بگذارد.

انتهای پیام/ش

اقتصاد مقاومتی به طور جدی در دولت جدید تحقق یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.