طولانی‌ترین رودخانه سرپوشیده جهان + فیلم

رودخانه دیدنی پورتو پرنسس، در جنوب شرقی آسیا، سالانه میلیون‌ها نفر را به سمت خود می‌کشاند.

سفر به طولانی ترین رودخانه زیر زمینی جهان + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طولانی‌ترین رودخانه سرپوشیده جهان به طول 8.2 کیلومتر، به‌طور رسمی در سال 2012 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان معرفی شد. منطقه‌ای بکر در کشور فیلیپین که در پارک ملی با همین نام قرار گرفته و محلی‌ها آن را پی پی می‌نامند.

حدود هفت سال پیش  ( 2010 ) میلادی  زمین شناسان بر فراز رودخانه پورتو دو چاله عمیق مملو از آب کشف کردند؛ چاله‌هایی که به گفته آنها تامین‌کننده آب کل رودخانه است.

گردشگران پس از چند ساعت پیاده روی از میان جنگل های انبوه به غار می‌رسند و پس از  4 ساعت بلم سواری فضای داخلی ر را طی می‌کنند. مجموعه از چندین غار کوچکتر تشکیل شده و سقف همه آنها مملو از سنگ‌های آهکی است و  براحتی آب را از خود عبور می‌دهد. جریان آب از بین  غارهای کوچک و بزرگ، آبشارهای زیبایی را ایجاد می‌کند (  ازتفاع کانال‌های پیچ در پیچ غار گاه به 300 متر می‌رسد ).

در برخی نقاط غارها به‌قدری باریک می‌شوند که فاقد اکسیژن می‌شوند و عبور از آنها ممکن نیست و محل زندگی خفاش‌ها شده است. بزرگترین غار 360 متر طول و مساحتی معادل 2.5 میلیون متر مکعب دارد و به نام غار ایتالیایی شناخته می‌شود.

 
 
 
انتهای پیام/

سفر دیدنی به طولانی‌ترین غار زیرزمینی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.