آزادی مهیای یک رکورد،سوریه در رویای یک صعود/ چشم آسیا خیره به تهران

تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در آخرین هفته رقابت های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان جذاب تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه با برگزاری دیدار برگشت مقابل سوریه به پایان می رسد.

شاگردان کی روش با کسب 21 امتیاز از 9 دیدار قبلی خود در این رقابت ها صعودشان به جام جهانی و البته صدرنشینی در گروه را مسجل کرده اند و در دیدار برابر سوریه  فکر برگزاری جشن صعودی باشکوه هستند. البته حواشی روزهای اخیر تیم ملی و اعتراض بازیکنان و سرمربی این تیم به پرداخت نشدن پاداش ها، اردوی یوزپلنگ های آسیا را تحت تاثیر قرار داد و حتی کی روش رسما اعلام کرد او و بازیکنانش پس از دیدار با سوریه در جشنی که فدراسیون فوتبال مقدمات برگزاری آن را فراهم کرده شرکت نمی کنند اما به نظر می رسد با توجه به برگزاری نشست مهدی تاج با سرمربی تیم ملی دلخوری ها تا حدی رفع شد.

تنها هدف تیم ملی فوتبال ایران در این بازی حفظ رکورد گل نخوردن در بازی های مقدماتی جام جهانی و شکست ناپذیری برابر تیم های آسیایی است. در صورت رقم خوردن چنین اتفاقی ایران با رکوردی جاودانه راهی روسیه می شود. البته اقدام ناجوانمردانه سوری ها برای برگزاری بازی رفت 2 تیم در زمین باتلاقی  ورزشگاه تانکو عبدالرحمان سرمبان مالزی  هم انگیزه انتقام را نزد شاگردان کی روش زیاد کرده است.

در سوی مقابل سوریه که با 12 امتیاز در رتبه سوم جدول گروه اول مقدماتی جام جهانی قرار گرفته هم دنبال دست یابی به هدفی بسیار بزرگ در بازی با ایران است. شاگردان آیمن حکیم قصد دارند با برتری مقابل تیم کشورمان و خلق یک معجزه بلیت سفر به روسیه را کسب کنند. البته این آرزوی بزرگ تنها با برتری سوری ها مقابل ایران برآورده نمی شود چرا که نتیجه دیدار ازبکستان و کره جنوبی هم در جهانی شدن سوریه نقش پررنگی دارد.

اگر سوریه در ورزشگاه آزادی ایران را شکست دهد و ازبکستان هم در تاشکند از سد کره بگذرد، سوری ها برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب می کنند. در غیر این صورت آن ها باید برای مشخص شدن تکلیفشان منتظر نتیجه دیدار تیم های کره و ازبکستان بمانند. البته سوریه امیدوار است در صورت شکست و تساوی مقابل ایران دست کم به مرحله پلی آف جام جهانی راه یابد.

بازیکنان تیم ملی سوریه امید در روزهای اخیر با اعتراف به قدرت ایران و احترام به جایگاه این تیم در جدول رقابت های مقدماتی جام جهانی، قول دادند تمام تلاششان را برای صعود تاریخی به جام جهانی انجام دهند تا مردم جنگ زده سوریه در این جشن بزرگ شرکت کنند.

رکورد شاگردان کی روش در جشن صعود جاودانه می شود/ تلاش سوریه برای معجزه آفرینی مقابل ایران

سعید عزت اللهی به دلیل اخراج در بازی قبلی تیم ملی برابر کره جنوبی نمی تواند شاگردان کی روش را مقابل سوریه همراهی کند. البته عمر میدانی بهترین مدافع حریف هم به دنبال آسیب دیدگی در این بازی غایب است.

ایران و سوریه در طول تاریخ 23 بار به مصاف هم رفته اند که سهم ملی پوشان کشورمان از این بازی ها 11برد، 11 تساوی، یک باخت، 34 گل زده و 13 گل خورده بوده است.

علی دایی با چهار گل بهترین گلزن ایران در تقابل با عقاب های صحرا است. همچنین ماهر السید و سالی الناس هم با 2 گل زده برترین گلزنان سوریه هستند.

احتمال دارد کی روش در این دیدار از بازیکنانی مانند علیرضا حقیقی و مهدی ترابی که در طول رقابت های جام جهانی کمتر در ترکیب تیم ملی به میدان رفته اند، استفاده کند. البته سامان قدوس هم درصورت دریافت مجوز بازی از سوی فیفا شانس بالایی برای به میدان رفتن مقابل سوریه دارد.

نقطه قوت سوری ها حضور 2 مهاجم فوق العاده خطرناک در خط حمله این تیم است.

رکورد شاگردان کی روش در جشن صعود جاودانه می شود/ تلاش سوریه برای معجزه آفرینی مقابل ایران

عمر خریبین و عمر السوما بازیکنانی هستند که در ترکیب الهلال و الاهلی 2 تیم قدرتمند فوتبال عربستان درخشش فوق العاده ای داشتند. همچنین از ابراهیم عالمه، فراس الخطیب، محمود مواس،عمرو جنیات و ماردیک ماردیکیان هم دیگر ستارگان تیم آیمن حکیم هستند.

دیدار ایران و سوریه از ساعت 19:30 سه شنبه 14 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

ساتورو یوجی ژاپنی با کمک 2 هم وطنش، تورو ساگارا و هیروشی یامائوچی قضاوت این بازی را برعهده دارند. همچنین AFC هیرویوکویی کیمورا ژاپنی را هم به عنوان داور چهارم این بازی انتخاب کرده است.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل سوریه

علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری، میلاد محمدی، علی کریمی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون و احسان حاج صفی

ترکیب احتمالی تیم ملی سوریه مقابل ایران

ابراهیم عالمه، موید عجن، علا الشبلی، احمد الصالح، عمرو جنیات، محمود المواس، تامر حاج محمد، ظاهر میدانی، فراس الخطیب، عمر السوما، عمر خریبین

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار