ثبت 155 روز با پدیده ریزگرد در ایستگاه‌های هواشناسی استان

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 155 روز با پدیده ریزگرد در ایستگاه‌های هواشناسی لیکک، دوگنبدان، یاسوج، امامزاده جعفر، دهدشت و سی سخت از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ثبت شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرمان فرامین کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر لیکک با 52 روز دارای بیشترین پدیده ریزگرد در ایستگاه‌های هواشناسی امسال در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت شهر دوگنبدان 32، یاسوج 29، دهدشت 12، سی سخت هفت و ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر 23 روز با پدیده ریزگرد را تجربه رده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ریزگردهایی که هوای شهرهای مختلف این استان را تحت تأثیر قرار داده از استان خوزستان و کشور عراق وارد ایران شده است.

فرامین گفت: تعداد روزهای با پدیده ریزگرد در کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

روزهای با پدیده ریزگرد به زمانی اطلاق می‌شود که میزان دید افقی کمتر از 10 هزار متر باشد.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده را صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر همراه وزش باد شدید اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچکترین استان‌های کشور است.

انتهای پیام/ش

وجود پدیده ریزگرد در اسمان استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.