مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان؛

۴ هزار کلاس درس از ردیف ملی تخریب و بازسازی شده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ کلاس درس از مجموعه ۱۰ هزار کلاس از ردیف ملی تخریب و بازسازی شده است.

۴ هزار کلاس درس از ردیف ملی تخریب و بازسازی شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان امروزدر جمع خبرنگاران بیان داشت: فضای آموزشی استان زیربنای توسعه ماندگار هر جامعه ای فرهنگی است.

 وی با بیان اینکه اگر به مراجع و منابع برگردیم، می بینیم که فرهنگ به عرصه تعلیم و تربیت بر می گردد، افزود: معلم، دانش آموز و فضا و تجهیزات، ارکان عرصه تعلیم و تربیت هستند.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ادامه داد: اگر این ارکان شانیت خودشان را پیدا کنند حاصل آن ظهور و بروز دانش آموزان نخبه خواهد بود.

راشکی افزود: با این اعتقاد در عرصه فضای آموزشی شرایط خوبی را برای دانش آموزان فراهم کرده ایم و نیز به انگیزه های معلمان خودمان ایمان داریم زیرا که علارغم کمی و کاستی ها در عرصه معیشت و مسائل رفاهی، معلمان فداکارانه و حتی با اهدای جان خودشان در استان این را ثابت کردند که در صحنه هستند و از هیچ تلاشی برای تعالی علم و دانش در استان دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه عدالت در سطح ملی و استانی دنبال کرده ایم، افزود: آنچه که در نوسازی و تجهیز مدارس سرلوحه کار قرار دارد تکیه بر شناسایی درست وضعیت موجود نسبت به شرایط داخل استان و در مقایسه با سایر استانهای کشور است.

شناسایی منابع مالی مبنای برنامه ریزی ها قرار گرفته است

راشکی تاکید کرد: ادعا داریم که در طول چند سال گذشته شناسایی منابع مالی و شناسایی درست وضعیت موجود نسبت به شرایط داخل استان و در مقایسه با سایر استانهای کشور را دنبال کردیم تا موقعیت خودمان را بهبود ببخشیم و در این زمینه هدفگذاری کردیم و قدرت و توان خودمان را سنجیده ایم و براساس آن برنامه ریزی کرده ایم.

 وی افزود: در حوزه تامین منابع در چند جبهه تلاش کرده ایم؛ در جبهه اول اعتبارات استانی بوده؛ در کمیته های برنامه ریزی استانی و شهرستانی پی گیر جایگاه خودمان در خصوص اعتبار بوده ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان بیان داشت: اگر قرار است توسعه فرهنگی مدنظر استاندار باشد این در عمل در اعتبارات معنا پیدا کند که با افتخار می گوییم که بیش از12 درصد اعتبارات سطح استانی به طور متوسط به این عرصه اختصاص پیدا کرده است و گاه به 17 تا 18 درصد رسیده است.

 راشکی یادآور شد: ما جایگاه خوبی در بین استانهای کشور به فضای آموزشی داریم؛ اگر چه ما مشکلات آبی، جاده ای و اجتماعی داریم ولی استاندار این اولویت قائل شده و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس جزء دستگاه های که بیشترین اعتبار به خودش اختصاص داده است.

 وی افزود: در گذشته اعتبارات استانی در 6 ماه دوم سال پرداخت می شود که به تناسب آن پروژه ها در سال آینده افتتاح می شود اما به دستور استاندار از امسال این اعتبارات در 6 ماه اول سال پرداخت می شود.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: در اعتبارات ملی، ردیف تخریب و بازسازی مدارس فرسوده استان، ردیف ملی استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس و ردیف ملی تجهیزات و ردیف اعتبارات رهبری داریم.

راشکی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از محدود استانهای کشورمان است که اعتبار ویژه از دفتر رهبری دریافت کرده است، گفت: 14 میلیارد تومان از اعتبارات رهبری برای ساخت 5 مجتمع 24 کلاس درس در سواحل مکران اختصاص یافته که در مجموع 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بناست دیگر اعتبار آن امسال اخذ شود تا این 5 مجتمع تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

 وی افزود: 4 هزار و 800 کلاس درس از مجموعه 10 هزار کلاس از ردیف ملی تخریب و بازسازی شده است.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خاطرنشان نمود: بالغ بر 3 هزار کلاس درس کار استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس صورت گرفته است و نیز 2 هزار و 200 کلاس درس در حال استاندارد سازی داریم که تا مهرماه به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ع

بازسازی  4 هزار کلاس درس  درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار