رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گرگان؛

دولت باید اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باید دولت اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند و با این بدنه سنگین هر چه دولت در می‌آورد، باید صرف هزینه کند.

دولت باید اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: بودجه کشور تنها 300 هزار میلیارد تومان است و بودجه صندوق بازنشستگی و صندوق‌هایی که باید خودشان پول ایجاد می‌کردند 45 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: دولت با 150 میلیارد تومان باید کشور را مدیریت کند که بخش عمده‌ای حقوق و مزایایی است که باید پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید دولت اقتصاد را واگذار و خودش را کوچک کند و با این بدنه سنگین هر چه دولت در می‌آورد، باید صرف هزینه کند.

مونسان با بیان اینکه دیگر شاهد نفت 100 دلاری نخواهیم بود، گفت: قیمت نفت از 50 تا 60 دلار افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان باید فکری برای بخش اقتصادی کنند، افزود: همین وضعیت در سال 1397 اتفاق می‌فتد و در 6 ماه نفت را با 43 دلار فروختیم و این در حالی بود که قیمت نفت 50 دلار تخمین زده شده بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه دولت منابع بخش خصوصی را باید فعال کند، گفت: هر گردشگر در کشور به اندازه 30 بشکه نفت شغل ایجاد می‌کند و باید به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 50 میلیون تومان می‌توانیم در بخش صنایع دستی شغل ایجاد کنیم، افزود: همه تلاش ما این است که حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ما نمایشی نباشد و می‌تواند در حوزه اشتغال نقش ایفا کند.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه گردشگری اگر منتظر هزینه‌های دولتی باشیم، اتفاقی نمی‌افتد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.