ساخت کتابخانه مرکزی دزفول نیازمند اعتبار میلیاردی

ساخت کتابخانه مرکزی دزفول به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا جوروند، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول گفت: طرح مطالعاتی کتابخانه مرکزی این شهرستان انجام شده که شامل سالن بزرگ مطالعه، سالن آمفی تئاتر، بخش کودک، نشریات، مرجع، بوفه ، بخش نابینایان و ناشنوایان، بخش فرهنگ ،موزه کتاب و کلاس های پژوهشی می باشد.
وی بیان داشت: زمینی که برای ساخت این کتاب در نظر گرفته شده در کوی آزادگان واقع است که با توجه به اینکه این منطقه در مرکز شهر قرار ندارد تلاش می شود زمین دیگری با اولویت نزدیکی به مرکز شهر برای آن اختصاص دهیم.
منصور کوهی رستمی، سرپرست کتابخانه های عمومی خوزستان اذعان کرد: ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی دزفول از سال 92 آغاز شده و تاکنون 180 میلیون ریال نیز به آن اختصاص یافته که صرف مطالعات طرح شده است.
وی اظهار داشت: زمینی که برای ساخت این کتابخانه درنظر گرفته شده در کوی آزادگان واقع شده که مکان یابی یکی از ضعف های این طرح است و باید دید اگر کتابخانه ای با 40 میلیارد ریال اعتبار در این منطقه ساخته شود امکان دسترسی شهروندان به این منطقه وجود دارد یا ساخت این کتابخانه هزینه ای برای شهرستان خواهد بود که قابلیت کارآیی ندارد.
کوهی رستمی از مسئولان دزفول خواست درخصوص انتخاب قطعه زمینی با موقعیتی بهتر برای ساخت کتابخانه مرکزی دزفول اقدام نمایند.
سرپرست کتابخانه های عمومی خوزستان زیربنای فضای کتابخانه ای شهرستان دزفول را 14 هزار و 561 متر اعلام و تصریح کرد: به ازای هر 100 نفر دزفولی بیش از 3 متر فضای کتابخانه ای وجود دارد که دزفول در این شاخص نیز از میانگین استانی (2 متر) بالاتر است.
این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر 17 هزار نفر یک کتابخانه در دزفول وجود دارد اذعان داشت: دزفول سابقه دیرینه ای در کتاب و کتابخوانی دارد و با داشتن 26 کتابخانه نهادی و مشارکتی و 362 هزار و 862 جلد کتاب جایگاه خوبی دارد.
منصور کوهی رستمی گفت: به ازای هر 100 شهروند 82 جلد کتاب در دزفول در کتابخانه های این شهرستان موجود است که برای دستیابی به افق 1404 و سند توسعه ششم باید به ازای هر دزفولی 4 جلد کتاب فراهم باشد.
وی با بیان اینکه دزفول بالاتر از شاخص های استانی است بیان کرد: 16 هزار و 550 نفر معادل 4 درصد مردم دزفول در کتابخانه ها عضو هستند، این در حالی است که این میانگین در استان 2 درصد است.
انتهای پیام/گ

ساخت کتابخانه مرکزی در دزفول با 40 میلیارد ریال اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.