فرماندار شهرستان ایرانشهر خبرداد:

اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 500 هکتار از مزارع ایرانشهر

فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: پنج هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 500 هکتار از مزارع ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نبی بخش داوودی  فرماندار شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: 30 هزار هکتار زمین زراعی و باغی در شهرستان ایرانشهر وجود دارد که تا کنون پنج هزار و 500 هکتار آن به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

داوودی با بیان اینکه دولت 85 درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را به صورت بلاعوض پرداخت می کند، افزود: کشاورزان باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی چند سال اخیر علاوه بر کمیت، کیفیت آب نیز تغییر کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز گفت: کار مطالعه و نقشه برداری هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرار گرفته است که تا پایان امسال اجرایی می شوند.

حسن شاه ولی بر اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد در افق چند ساله 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر را به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز کنیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: با توجه به حاکم بودن خشکسالی های چند ساله در سیستان و بلوچستان استفاده از سامانه آبیاری تحت فشار بهترین راه برای مقابله با خشکسالی است.

وی ادامه داد: هم اینک 17 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ع

سامانه آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 500 هکتار از مزارع ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار