نتانیاهو به آمریکای لاتین سفر می کند

«بنیامین نتانیاهو» نخستین سفر دوره‌ای خود را به آمریکای لاتین هفته آینده آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دیلی میل؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اولین نخست وزیر این رژیم خواهد بود که پس از 25 سال از زمان بمب گذاری سفارت رژیم صهیونیستی در آرژانتین، به این کشور سفر خواهد کرد.

سفر نتانیاهو به آمریکای لاتین هفته آینده آغاز می شود و قرار است از 11 تا 15 سپتامبر به کشورهای آرژانتین، کلمبیا و مکزیک سفر کند. سپس نتانیاهو راهی نیویورک می شود تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و سخنرانی کند.

هدف نتانیاهو از سفر دوره ای به آمریکای لاتین، جلب حمایت هم‌پیمانان این منطقه در محافل بین‌المللی است. نتانیاهو در بوئنوس آیرس با «هوراسیو کارتس»، رئیس جمهور پاراگوئه، نیز دیدار خواهد کرد.

نتانیاهو در سفر به آرژانتین در مراسم یادبود کشته شدگان انفجار در سفارت رژیم صهیونیستی در سال 1992 و مرکز یهودیان در سال 1994 شرکت خواهد کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی 11 و 12 سپتامبر در آرژانتین خواهد بود، 13 سپتامبر به کلمبیا می رود و 14 سپتامبر وارد مکزیک خواهد شد. «میخائیل مایان»، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد نتانیاهو با رؤسای جمهور هر سه کشور و نمایندگان سازمان های یهودی دیدار و گفتگو می کند. نتانیاهو 19 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد و 20 سپتامبر به اراضی اشغالی باز می گردد.

هدف از سفر دوره‌ای نتانیاهو جلب نظر مساعد متحدان است تا در محافل بین‌المللی کنار این رژیم بایستند و از فشار جامعه جهانی بر تل‌آویو به دلیل اشغال سرزمین‌ فلسطینی ها کاسته شود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این تاکید کرده بود از سرگیری روابط با کشورهای آمریکای لاتین با هدف تقویت روابط با کشورهای این منطقه و حوزه کارائیب صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/

نتانیاهو به آمریکای لاتین می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار