چهار سال گذشته؛

دوران طلایی میراث فرهنگی در کرمان/کرمان پایلوت واگذاری اختیارات استانی

استاندار کرمان خواستار ایجاد خط اعتباری ارزی دلاری بامحوریت موسسات خصوصی در استان شد.

دوران طلایی میراث فرهنگی در کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان گفت :با اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، این استان پایلوت واگذاری اختیارات در حوزه میراث فرهنگی در کشور می شود.

وی در دیدار با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در دولت یازدهم، استان کرمان طلایی ترین دوران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تجربه کرده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در دولت دکتر روحانی ورود گردشگران خارجی به استان کرمان پنج برابر شده است اما هنوز باید افزایش یابد، تصریح کرد: بیش از 27 اثر فرهنگی با استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی بازسازی شده و یا در دست بازسازی است.

رزم حسینی ادامه داد: بازسازی و مرمت خانه حاج آقا علی رفسنجان با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی، مرمت ساختمان کنسولگری انگلیس، بازسازی باغ فتح آباد، بازسازی باغ بیرم آباد، احیای مدرسه حیاتیه، بازسازی حمام ته باغ للـه، آغاز مرمت قلاع دختر و اردشیر و بازسازی میدان مشتاقیه از جمله اقدامات انجام شده در استان کرمان است.

وی در ادامه الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان را تشریح و به توسعه استان با مدیریت شرکت های خصوصی و غیر دولتی اشاره و بیان کرد: این طرح را در قلعه گنج با حمایت وزیر کشور و سایر وزرا آغاز کردیم و اکنون با بسط و توسعه این الگو، با 22 موسسه، به عنوان معین های اقتصادی این کار را دنبال می کنیم.

استاندار کرمان یادآور شد: در مسیر توسعه، تنها توسعه اقتصادی مد نظر نبوده و به عنوان مثال در شهرستان قلعه گنج با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، توسعه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بهداشتی، امنیتی و ... نیز به خوبی مشاهده می شود.

وی در ادامه از پروژه پارک ملی خبر در استان کرمان به عنوان منحصر به فرد ترین پروژه زیست محیطی ایران و خاور میانه یاد کرد و گفت: توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی در این مکان تجربه های غنی زیادی خواهند داشت.

رزم حسینی گفت: برای اجرایی کردن پروژه ملی خبر، به عنوان یک طرح جامع بین المللی چهار سال زمان صرف شده است که این موضوع نشان دهنده وجود بروکراسی اداری در کشور است.

انتهای پیام/ح

کرمان چشم انتظار واگذاری اختیارات کشوری میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار