نانواکناری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشتار مسلمانان میانمار نسل‌کشی است/ کشورهای مسلمان هیچ اقدام مثبتی نداشته‌اند

رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: کشتار مسلمانان در میانمار به وسیله بوداییان در حقیقت نسل‌کشی است و باید متوقف شود.

//ولی‌الله نانواکناری رئیس کمیته امنیت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار، اظهار کرد: متأسفانه سران کشورهای اسلامی به خود مشغول شده و هیچ اقدام مثبتی در قبال ظلم بزرگ به مسلمانان میانمار انجام نمی‌دهند.

نانواکناری با بیان اینکه حداقل سران کشورهای اسلامی از سازمان ملل هم درخواستی برای برگزاری جلسه‌ای اضطراری برای مقابله و توقف کشتار مسلمانان میانمار نداشته‌اند، افزود: کشتار مسلمانان در میانمار به وسیله بوداییان در حقیقت نسل‌کشی است و باید متوقف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کرد: وزارت امورخارجه کشورمان به دنبال پیگیری این موضوع است تا بتواند اقداماتی را برای همبستگی کشورهای مسلمان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه البته سازمان ملل اقداماتی را برای اقناع دولت میانمار آغاز کرده تا به کشتار مسلمانان خاتمه دهد، گفت: متأسفانه موفقیتی را تاکنون به دست نیاورده‌ و انتظار می‌رود سران و مردم کشورهای مسلمان اقدام مثبتی را در برابر این معضل که هر لحظه در جامعه امروز بشری مدعی تمدن بیشتر می‌شود را بگیرند تا دامنه وسیع‌تری پیدا نکند.

رئیس کمیته امنیت مجلس اذعان داشت: کشورهای مسلمان متأسفانه از لحاظ اعتقادی به باورهای قلبی و ایمانی نرسیده‌اند زیرا اگر این گونه بود حتما اقدامات جدی‌ را انجام داده و در چنین مواقعی به هم نوعان خود کمک می‌کردند.

 نانواکناری با تأکید بر اینکه حتی باید نه تنها در قبال مسلمانان بلکه نسبت به انسان‌های تحت ظلم واکنش نشان داد، خاطرنشان کرد: تمام کشورها در قبال این گونه جنایات مسئول هستند اما مسلمانان‌ از لحاظ انسانی و اعتقادی نسبت به مسلمانان دیگر مسئول‌تر هستند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
غیرت و انسانیت مرده وگرنه ازهرراه ممکن باید دنبال راه حل وضربه به حکومت میانمار بود
آخرین اخبار