استاندار آذربایجان شرقی ؛

بازسازی سریع واحدهای آسیب‌دیده زلزله شربیان

استاندار آذربایجان شرقی ،با تأکید بر بازسازی سریع واحدهای آسیب‌دیده از زلزله روز شش شهریور در روستای ایوق از توابع بخش شربیان شهرستان سراب، مشارکت اهالی این روستا در امر بازسازی را خواستار شد.

بازسازی سریع واحدهای آسیب‌دیده زلزله شربیانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده  استاندار آذربایجان شرقی،در جمع اهالی روستای ایوق، با قدردانی از حضور به‌موقع مسئولان و نیروهای امدادی در منطقه زلزله‌زده بخش شربیان، گفت: خوشبختانه اعضای ستاد مدیریت بحران در اولین دقایق پس از حادثه در نقطه بحرانی حضور یافتند و علاوه بر وظیفه اداری و سازمانی، با دلسوزی در جهت حل مشکلات مردم این منطقه تلاش کردند.

وی افزود: امنیت و آرامش خاطر مردم استان از مراکز شهرها تا دورترین نقاط روستایی، مرهون انسان‌های بزرگواری است که برای تأمین آسایش و رفاه مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از امدادگران جمعیت هلال احمر استان، گفت: انصافاً هلال احمر همواره در مواقع بحرانی پای کار است و اکثر امدادگران این جمعیت را نیروهای داوطلبی تشکیل می‌دهند که به‌صورت رایگان و فی‌سبیل‌الله به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: نیروهای اورژانس استان نیز در امدادرسانی اولیه به مصدومان حادثه خوب عمل کردند و برای امنیت روانی آسیب‌دیدگان تلاش کردند.

جبارزاده همچنین با اشاره به تلاش‌های بنیاد مسکن استان در خدمت‌رسانی به روستاها، گفت: انصافاً باید از بنیاد مسکن قدردانی کنیم که در کمتر از سه ماه، کار بازسازی روستای سیل‌زده چنار را با وجود شرایط ویژه آن روستا به اتمام رساندند و امروز واحدهای بازسازی‌شده آماده تحویل است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دنبال هر اتفاقی، باید منتظر رحمت الهی باشیم، افزود: ما در زلزله ارسباران گرچه تعدادی از عزیزان خود را از دست دادیم، اما امروز چهره آن منطقه تغییر یافته و ان‌شاءالله منطقه شربیان و روستای ایوق هم به سمت بازسازی کامل برود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زلزله شربیان خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی هم جبران‌پذیر است، گفت: دستگاه‌های مسئول در تهیه مقدمات و امکانات لازم برای بازسازی، اقدامات ضروری را انجام خواهند داد؛ اما آن‌چه مهم است مشارکت و جدیت خود مردم و اهالی روستا در امر بازسازی است.

جبارزاده با بیان اینکه نباید منتظر باشیم که گروه‌های بازسازی از تهران یا تبریز به منطقه اعزام شوند، افزود: هرچه مردم و جوانان روستا بیشتر در امر بازسازی مشارکت کنند و بسیج شوند، سرعت کار بیشتر خواهد شد و به همان اندازه امکانات و حمایت‌های مادی بیشتری از سوی مسئولان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید بازسازی روستای ایوق را به‌عنوان یک رکورد ثبت کنیم، افزود: شروع عملیات بازسازی در این مدت کوتاه، افتخاری برای استان است و امیدواریم با همت و غیرت اهالی و تدبیر مسئولان، در کمترین زمان ممکن، بازسازی روستای ایوق و ساکن شدن مردم در خانه‌های جدید را جشن بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج را در امر بازسازی روستای ایوق خواستار شد و گفت: بنیاد مسکن نیز در ساخت‌وسازها اولویت‌بندی را رعایت کند تا مردم در کمترین زمان بتوانند از زیر چادرها درآمده و در خانه‌ها ساکن شوند.

وی افزود: همچنین باید دقت شود که امکانات فراهم شده در اختیار اهالی و ساکنان واقعی روستای ایوق قرار داده شود و هیچ فرد غیرساکن در این روستا حق استفاده از این امکانات را نداشته باشد.

جبارزاده در پایان از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که به نیابت از رهبری در منطقه زلزله‌زده بخش شربیان حضور یافته بود، قدردانی کرد.

فرماندار و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل مدیریت بحران استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان بخش شربیان و روستای ایوق و اقدامات انجام یافته در جهت آواربرداری واحدهای تخریب شده و اسکان موقت زلزله‌زدگان بخش  شربیان ارائه کردند.

همزمان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در روستای ایوق، کلنگ احداث نخستین واحد مسکونی در این روستا به زمین زده شد و کار بازسازی این روستا با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان سراب آغاز شد.

استاندار آذربایجان شرقی به‌هنگام کلنگ‌زنی این واحد مسکونی، به بازگشت پیکر مطهر شهید حسن جنگجو پس از 34 سال به تبریز اشاره کرد و با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از دستگاه‌های مسئول خواست با استمداد از نام و یاد شهدا، کار بازسازی روستای ایوق را با جدیت و سرعت انجام دهند.

انتهای پیام/خ

 مردم و جوانان روستای ایوق  بیشتر در امر بازسازی مشارکت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار