آیین‌های جشن و شادی در عید غدیر برگزار می‌شود

به مناسبت عید سعید غدیر خم، آیین‌های جشن و شادی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آستانه ۱۸ ذی الحجه عید سعید غدیر خم، مردم استان چهارمحال و بختیاری با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، معابر، بازار، اماکن عمومی و ادارات دولتی و حتی سر درب منازل، به استقبال جشن‌ها و آیین‌های بزرگداشت این عید بزرگ رفتند.

جشن‌های مردمی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و شاد، عقد اخوت و تجدید با ولایت، اجتماعات غدیریون، اجرای موسیقی‌های محلی و مذهبی و ... با تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات، از برنامه‌های گرامیداشت عید فرخنده غدیر و آخرین روز از دهه امامت و ولایت است.

بسیاری از زوج‌های جوان نیز این عید با برکت را برای جشن‌های عقد و ازدواج و آغاز زندگی مشترک خود، و برخی خانواده‌ها آن را برای نقل مکان به منزل جدید انتخاب نموده‌اند.

۱۰ تا ۱۸ ذی الحجه (عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجری که آخرین سال زندگانی مبارکشان بود، در بازگشت از حجه الوداع و در محلی به نام غدیر خم، به دستور خداوند و در جمع مسلمانان شرکت کننده در مراسم حج، حضرت امام علی (ع) را به عنوان اولین امام و جانشین بعد از خود معرفی فرمودند.
 
شنبه آینده ۱۸ شهریور ۹۶ مصادف با عید غدیر خم ‌می‌باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.