معاون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان پایین تر آمار جرائم در کشور

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: آمار بسیاری از جرائم در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان های کشور پایین تر است.

سیستان و بلوچستان پایین تر آمار جرائم در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سرهنگ غلامرضا جعفری پیش از ظهر امروز در جمع معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان سیستان و بلوچستان با تبریک دهه ولایت، از اعیاد قربان و غدیر خم به عنوان دو عید مهم مسلمانان یاد کرد و افزود: امیدوارم از برکات و فیوضات این اعیاد پر خیر و برکت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین و زیربنایی ترین مسائل دنیای امروز مسئله امنیت است، بیان داشت: امنیت نیاز اولیه آدمی است که در زیست جمعی انسان ها، وضعیت و حساسیت خاصی پیدا کرده و انسان ها همواره می کوشند تا به هر طریقی امنیت خود را تامین کنند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  افزود: نظم و امنیت در جامعه زمانی محقق می شود که صرف نظر از مسئله عدالت، جامعه با ثبات، قابل پیش بینی و کنترل شده باشد و هیچ نوع خشونت، اغتشاش و هرج و مرج در آن وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری و ریشه دار کردن امنیت عمومی در جامعه با حفظ ارتباطات تنگاتنگ با سایر نهادهای مردمی و خود آحاد مردم توانسته کلیدی ترین نقش را در برقراری نظم و امنیت ایفا کند.

جعفری با اشاره به افزایش مقبولیت، محبوبیت، مرجعیت و منزلت اجتماعی پلیس در جامعه، افزود: امنیت پایدار و باثبات جامعه با مشارکت اجتماعی مردم ایجاد شده و امروز امنیتی که با زور و قوه قهریه باشد، شکننده و پایدار نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار خیلی از جرائم در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان ها پایین تر است، اظهار داشت: نهادینه کردن امنیت پایدار در جامعه با مشارکت اجتماعی شهروندان محقق خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری شعار هفته ناجا سال جاری به «امنیت برای همه، پلیس برای امنیت»، گفت: هفته ناجا فرصت مناسبی برای جذب سرمایه اجتماعی، آگاهی بخشی به شهروندان و افزایش مقبولیت و محبوبیت نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به استفاده از توانایی و ظرفیت های دستگاه های دولتی و غیردولتی و سایر اقشار اجتماعی در اجرای برنامه های هفته ناجا، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده، یگان های انتظامی در برنامه های هفته ناجا شعار سال را مدنظر داشته و در هزینه ها صرفه جویی کنند.

وی معرفی خدمات شاخص پلیس در تامین امنیت و آرامش جامعه به عموم مردم و همچنین معرفی اقدامات و فعالیت های اجتماعی پلیس، پژوهش های علمی و حقوقی به مردم به منظور افزایش احساس امنیت را از اهداف برگزاری هفته ناجا بیان کرد.

وی در پایان با تاکید بر جذب خیرین امنیت ساز در حوزه های مختلف، افزود: فرماندهان و مدیران تعامل با رسانه های جمعی، ارائه آموزش های همگانی، هشدارهای انتظامی، اطلاع رسانی به عموم مردم به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم را در طول هفته ناجا مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/ع

آمار جرائم در سیستان و بلوچستان پایین تر از سایر نقاط کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار