معاون وزیر ارتباطات:

نمی‌توانیم اینستاگرام را فیلتر کنیم/منشأ مسیریاب ویز رژیم صهیونیستی است

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت:با توجه به رمزگذاری جدید در سرویس اینستاگرام دیگر نمی توان آن را فیلتر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ظهر امروز در دهمین نشست هم‌اندیشی و سومین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت :در دنیا مردم روی کامپیوترهای خود برای دسترسی نداشتن بچه‌ها فیلترینگ می‌گذارند،اما متأسفانه در ایران که باید به ارزش‌ها بسیار توجه داشته باشیم، والدین فیلترشکن روی کامپیوترهای خانگی نصب می‌کنند بدون اینکه به مضرات آن برای بچه‌های خود توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فیلترینگ روی اینستاگرام انجام شد و 95 درصد مطالب نامطلوب آن فیلتر شد، افزود: در رمزگذاری که جدیدا روی این سرویس انجام شده دیگر هیچ فیلترینگی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد که این چالش تکنولوژی و فناوری است.

دوایی به نقش ای‌سی‌تی در نوآوری و افق‌هایی که از این رهگذر در برابر چالش‌‌ها وجود خواهد داشت اشاره و گفت: باید بپذیریم که بیش از 80 درصد از دارایی‌های جهان غیرملموس است.

وی افزود: در برخی موارد برندهایی هستند که قیمت آنها بالای 20 میلیارد دلار است، چراکه مردم دنیا به برخی از برندها اعتماد بیش از حد دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات تصریح کرد: برای مثال «سیستم ویز» با منشأ رژیم صهیونیستی در حال غلبه بر ایده گوگل‌مپ بود به همین خاطر گوگل به سراغ آن رفت و این ایده را که تنها 120 نفر پشت آن بودند به مبلغ 1.3 میلیارد دلار خریداری کرد، بنابراین باید به نقش ایده در کسب و کار توجه بیشتری کرد.

وی به طرح نقشه ملی و سرویس نقشه ملی اشاره کرد و گفت: این سرویس بالاترین سرعت را در کشور دارد و سرعت آن از گوگل‌مپ و ویز بیشتر خواهد بود.

دوایی بیان کرد: امروزه در هر جا که عدالت وجود نداشته باشد در شبکه پهن‌باند کشور هیچ بی‌عدالتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

سرعت بالای سرویس نقشه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
وقتی نمیتونین فیلترش کنین خب مسدودش کنین