اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها برگزار شد/ هدهدهای جشنواره بیستم بر شانه برترین‌ها

مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در محل سینما بهمن سنندج برگزار شد.

آغاز اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینما بهمن سنندج  برگزار شد.

در این مراسم  با حضور رییس سازمان صدا و سیما و بعضی مسئولان کشوری و استانی از خانواده معظم شهدا و سرداران ۸ سال دفاع مقدس و هنرمندان تقدیر شد.

از دیگر بخش های مهم مراسم اختتامیه جشنواره هُدهُد بیستم، اهدای تندیس به برترین های کمیسیون های 6 گانه و معرفی برترین مراکز صداوسیمای استانی است.

دو هزار اثر پژوهشی و تحقیقی، مجازی، خبر، شعر و موسیقی در رادیو و تلویزیون به بیستمین دوره این جشنواره ارسال شده است که بیش از 70 نفر داور متشکل از هنرمندان کشور در طول 60 روز اقدام به ارزیابی آنها کردند.

برگزاری جشنواره تولیدات فرصتی برای کاهش تبعیض وعدالت رسانه ای است

علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما،  در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما مراکز استان ها گفت:‌ جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا وسیما مراکز استان ها به لحاظ قدمت از سال ۷۲ پایه گذاری و در تمامی استان های کشور برگزار شده است.

معاون امور استان های سازمان صدا وسیما کشور عنوان کرد: این جشنواره گام بزرگی برای تمرکز زدایی و توجه به استان ها و افرادی است که کمتر دیده می شوند.

وی افزود: هنرمندان، مفاخر و مشاهیر هر استان در پرتو این جشنواره باید مورد تقدیر قرار بگیرند و وظیفه ما است از سرمایه های مان تقدیر کنیم.

دارابی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی برای کاهش تبعیض و عدالت رسانه ای است، گفت: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما مراکز استان ها پارسال در خوزستان، امسال در کردستان و سال آینده در چهار محال و بختیاری برگزار خواهد شد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما کشور با اشاره به اینکه از جشنواره قبل تا کنون ۱۰ شبکه رادیویی و ۱۹ شبکه تلویزیونی به ۲۴ ساعته تبدیل شده اند، اظهار کرد:‌ در عصر رقابت رسانه ها رادیو باید توانایی و کیفیت خود را حفظ کند که تمام رادیو های استان ها به این منظور تصویری شده اند.

وی گفت: بیش از ۷۰ نفر از داوران صاحب نظر داوری ها را در بازه زمانی ۴۵ تا ۶۰ روزه انجام دادند که افزایش این بازه زمانی نشان از کیفیت آثار بوده است.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما کشور عنوان کرد:‌ اگر امروز ما در کمال امنیت در مرکز کردستان جشنواره بیستم را برگزاری می کنیم مدیون جان فشانی های فرزندان این مرز و بوم و خون شهیدان هستیم.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و خانواده های شهدا

در این بخش از برنامه از سرداران هشت سال دفاع مقدس از امیر احمد دادبین از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق لشکر ۲۸ پیاده کردستان تقدیر و تشکر شد.

در ادامه از یکی دیگر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس فرمانده نیروی عملیاتی کردستان، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مشاور بین الملل مقام معظم رهبری سردار یحیی رحیم صفوی تقدیر شد.

در ادامه از خانواده های معظم شهدا از جمله شهید محمود کاوه، شهید محمد بروجردی، شهید علی صیاد شیرازی، شهید منوچهر سعیدی و شهید ماموستا شیخ الاسلام تقدیر و تجلیل شد.


دولت های ترکیه، ایران سوریه وعراق باتجزیه کردستان عراق مخالف اند

سردار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه مراسم گفت: پس از شکست تروریست ها در عراق و سوریه توطئه جدید در حال شکل گیری است.

وی عنوان کرد: دشمنان مسلمان ها متشکل از صهیونیست ها و انلگلیسی ها و آمریکایی ها به فکر تجزیه عراق و سوریه هستند.

 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه تجزیه شمال عراق یعنی ایجاد جنگ و نا امنی طولانی مدت برای آن منطقه، اضافه کرد: اولین کسانی که بابت این تجزیه ضرر می کنند مردم کرد شمال عراق و همچنین مردم کشورهای ترکیه، ایران و سوریه هستند.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه چهار دولت ترکیه، ایران سوریه و عراق با این تجزیه به صورت صریح مخالف هستند، بیان کرد: بی شک این تجزیه موجب ناامنی و جنگ طولانی مدت می شود.

فرهنگ وهنر ملی کشورمان وامدار استان کردستان است

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان  در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها گفت: با برگزاری این جشنواره گنجینه ای از هنرکشور مهمان کردستان بودند.

وی با اشاره به اینکه کردستان سرزمین کوه های بلند، مردم سرافراز دارای اصالت و فرهنگ است، عنوان کرد: فرهنگ و هنر ملی ما وامدار سرزمین کردستان است چراکه این استان اصیل ترین قوم آریایی و ایرانی ترین قوم ایرانی هستند.

استاندار کردستان اظهار داشت: خوشحالیم از اینکه این دوره از جشنواره در کردستان برگزار شده و قطعا فرصت مناسبی بود که استان را بهتر به هموطنان خود معرفی کنیم.

هنرمندان شاخص کردستانی تجلیل شدند

در این بخش از برنامه هنرمندان برجسته کردستانی در حوزه های موسیقی، نمایش، نقاشی، سینما و تئاتر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

دکتر قطب الدین صادقی، سعید قاخانی، مریم بوبانی، محمد جلیل عندلیبی، هادی ضیاء الدینی، بیژن ذوالفقارنسب، بایزید مردوخی، صدیق تعریف و عبدالحمید حیرت سجادی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه هنرمندان شاخص کشوری از جمله ناصر ممدوح، مریم شیرزاد، احمد ضابطی جهرمی، حسن خجسته، داریوش ارجمند، مرضیه بروند، محمود عزیزی، مریلا زارعی، محمود پاک نیت، پرویز شیخ طادی، خانواده مرحوم آخوندی و ساعد باقری مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
مشایخ
۰۷:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
بسیارعالی