عبدالله: گفتمان ملی در سطح بزرگان افغانستان در ارتباط با راهبرد جدید امریکا برگزار می‌شود

رئیس اجرایی در مراسم شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود گفت که در ارتباط با راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان یک گفتمان ملی در سطح بزرگان مملکت برگزار می‌گردد،

عبدالله: گفتمان ملی در سطح بزرگان افغانستان در ارتباط با راهبرد جدید امریکا برگزار می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در ویژه برنامهٔ شانزدهمین سالیاد شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور گفت که هیچ‌کس با هیچ حربه، روش و مهارتی نمی‌تواند جایگاه شخصیت‌های ملی را تحریف کند.

 عبدالله عبدالله که در میان هزاران تن در تالار لویه جرگه سخن می زد تصریح کرد که عزت از جانب خدا است، او کسی را عزت می‌دهد که با هیچ‌چیز گرفته نمی‌شود و همین‌طور کسی را که ذلت داده است.

رییس اجراییه کشور با اتحاف دعا به روح شهدای نام‌دار و گمنام افغانستان به ویژه شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان گفت که جای او در میان یاران، هم‌سنگران و کشورش خالی است و امروز این خلأ بیشتر از پیش احساس می‌شود.

عبدالله عبدالله تاکید ورزید که تعهد قهرمان ملی کشور بر انتخابات سالم یک تعهد ظاهری نبود بلکه یک باور بود؛ زیرا او می‌خواست که مردم افغانستان در صلح زندگی کنند.

رییس اجراییه کشور علاوه کرد که وفاق ملی یکی از آرمان‌های اساسی و اصلی شهید مسعود بزرگ بود. او گفت: پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی شهید صلح و قهرمان ملی کشور در سخت‌ترین شرایط منافع ملی را در نظر گرفته‌اند.

 عبدالله عبدالله خطاب به رهبران سیاسی و جهادی بیان داشت که در هر جمع‌بندی، تصمیم و حرکت شان منافع ملی و مصالح علیای کشور را در نظر بگیرند.

رییس اجراییه کشور به ویژه‌گی‌های شخصیتی قهرمان ملی افغانستان اشاره کرد و گفت که به شمول شوروی‌ها و جنرالان‌شان، کسانی‌که در برابر آمر صاحب شهید می‌جنگید به او احترام داشتند، و آمرصاحب نيز از دشمنان و حريفان خود به احترام ياد مي كرد و در تمام دوره‌ زندگی‌اش حتی یک کلمه توهین‌آمیز در باره حریفان و رقیبان‌اش نگفته است.

 عبدالله عبدالله از شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور به عنوان یک سیاستمدار بی‌نظیر، متواضع و فضيلت‌گرا یاد کرد که باید نسل امروز از او سرمشق بگیرند.

رییس اجراییه کشور در بخش دیگر از سخنانش به پروسهٔ صلح پرداخته و از مخالفان مسلح خواست که به این پروسه بپیوندند و در کنار مردم‌شان بیایند.  عبدالله عبدالله خطاب به آنان گفت: شما را کسی بیگانه نمی‌داند، اگر در کنار بیگانه‌گان نباشید.

همچنان عبدالله عبدالله در ادامه صحبت هایش برخورد دولت میانمار به خصوص  آنگ‌ سان سوچی را در برابر مسلمانان روهینگیا تقبیح کرد و گفت که مردم و دولت افغانستان همبستگی و همدردی خود را با آنان اعلان می‌کنند.

رییس اجراییه کشور اضافه کرد: آنگ سان سوچی جایزه نوبل را دریافت کرد. او در زمانی که در زندان بود، صدها هزار انسان از سراسر دنیا خواستار آزادی وی گردیدند؛ اما هرگز انتظار نداشتند که سوچی در برابر ظلم و جنایت جاری و ضد بشری در برابر مسلمانان روهینگیایی چشم‌پوشی کند.

در اخیر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور ابراز داشت که در ارتباط راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان یک گفتمان ملی در سطح بزرگان مملکت برگزار می‌گردد؛ زیرا این موضوع بالای سرنوشت هر شهروند این سرزمین تاثیرگذار است.

از شانزدهمین سالیاد شهادت شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی، رهبران جهادی، فرهنگی، اعضای کابینه و هزاران تن دیگر در تالار لوی جرگه یادبود گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار